۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
کد خبر: ۵۲۳۳۲۶
حجت الاسلام کشکولی:

گناهان سبب ایجاد فاصله بین مردم و امام زمان می‌شود

رییس دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی گفت: انسان زمانی که با ولایت مداری و با قلب متوجه به امامت و ولایت، اعمال را به جای آورد قطعا خواهد توانست حقیقت اعمال و معنویت واقعی عبادات را درک کند.
حجت الاسلام کشکولی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام عبدالکریم کشکولی، رییس دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با اشاره به اهمیت ولایت در پذیرش اعمال و قلب پیدا کردن نماز، گفت: زمانی که انسان امام خود را پیدا کند نمازش حس حقیقی و معنویت واقعی خواهد داشت و حضور قلب به دست خواهد آورد.

حجت الاسلام کشکولی با بیان اینکه آشنا شدن و آشنا کردن مردم با تفکر ولایت و امامت از وظایف مهم شیعیان و منتظران واقعی است، تصریح کرد: کسی که بصیرت نداشته باشد نمی‌تواند جایگاه امام زمان(عج) را به درستی درک کند و علیرغم همه تلاش‌هایی که می‌کند در صورت همنشینی و دیدار با ایشان هم شناختی از ایشان پیدا نخواهد کرد و نمی‌تواند یک منتظر واقعی شود و بستر ساز شرایط ظهور شود.

وی ایجاد هماهنگی در نظام آفرینش و جامعه را نیازمند ولایت و امامت دانست و اظهار کرد: در حج همه امام زمان(عج) را می‌بینند ولی کمتر کسی می‌تواند ایشان را بشناسد، چرا که شناخت امام زمان نیازمند معرفت و قلب پاک و متصل به امامت و ولایت است، ولی امام زمان(عج) همه عالم را تحت نظر دارند از جمله حاجیانی که در مکه حاضر می‌شوند.

رییس دانشگاه علوم قرآن و حدیث علامه مجلسی، خاطرنشان کرد: درک امامت و ولایت نیازمند بصیرت است و این بصیرت با خواستن حقیقی و عمل به وظایفی که منتظرین بر عهده دارند محقق می‌شود، گناهان ما موجب می‌شود قدرت دیدن و درک محضر و حقیقت امامت و ولایت را از دست بدهیم و بین ما و ایشان فاصله ایجاد شود.

وی با تأکید بر لزوم افزایش معرفت برای ایجاد ارتباط قلبی با امام زمان(عج) و رسیدن به حقیقت عبودیت و بندگی، تصریح کرد: معرفت نیازمند شناخت صحیح و دقیق است، باید در کنار شناخت برای احیای امر اهل بیت(ع) و ترویج و نشر معارف ایشان تلاش کنیم تا بتوانیم معرفت خود را افزایش داده و بصیرت ولایی را در جامعه زیاد کنیم.

حجت الاسلام کشکولی با بیان اینکه اعمال قلبی دارند که آن ولایت و امامت است و نبود امامت انسان را از رسیدن به حقیقت اعمال باز می‌دارد، عنوان کرد: انسان زمانی که با ولایت مداری و با قلب متوجه به امامت و ولایت، اعمال را بجا آورد قطعا خواهد توانست حقیقت اعمال و معنویت واقعی عبادات را درک کند./1304/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات