۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۵۲۳۳۵۹
برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی امام علی پژوهی؛

علوم انسانی از نظریه علما و بزرگان شیعه استفاده کند

برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهی، گفت: علوم انسانی باید از نظریه بزرگانی نظیر علامه طباطبایی، شهید مطهری و امام راحل استفاده کند.
هلال حسن

حجت الاسلام هلال حسن الاواتی، یکی از برگزیدگان پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: از فارغ التحصیلان دانشگاه تربیت معلم عمان، دانش آموخته حوزه علمیه قم و استاد دانشگاه توریدو در آمریکا هستم.

وی درباره نحوه آشنایی خود با جشنواره امام علی(ع) پژوهشی، اظهار کرد: یکی از دوستان حوزه علمیه قم اطلاعات جشنواره را برای من ارسال کرد به این طریق با جشنواره آشنا شدم و در آن شرکت کردم.

این برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهی، درباره یکی دیگر از تحقیقات خود اظهار داشت: در حال حاضر مشغول یک پروژه تحقیقاتی وسیع درباره علم نور در مرکز تحقیقاتی «عالم نور در لتکامل» هستم؛ امروزه برخی مکاتب نظیر یوکا یا المپی دنبال تکامل نفس بشر هستند اما تجربه نشان داده که آنها نقص‌های زیادی دارند چراکه از دیدگاه‌های توحیدی نشات نگرفتند ما در این مرکز دنبال جایگزینی برای این  مکاتب موجود هستیم.

حجت الاسلام حسن الاواتی درباره اثر برگزیده خود در جشنواره، با بیان اینکه امیرمومنان امام علی(ع) آینه پیامبر خاتم(ص) هستند، گفت: من 25 سال پیش دنبال پاسخ یکی از سوالات یا شبهات درباره تفکر شیعیان بودم که چرا شیعیان تا این حد به اهل‌بیت(ع) توجه و اهتمام دارند به گونه‌ای که این شبهه یا  گمان را برای برخی ایجاد می‌کنند که شیعیان اهل‌بیت(ع) را حتی بر نفس پیامبر(ص) ترجیح می‌دهند.

وی افزود: برای رسیدن به پاسخ سالها تحقیق کردم، 25 سال پیش به زیارت امام رضا(ع) در مشهد مقدس مشرف شدم سپس نزد آیت الله مصباح یزدی حضور یافتم و درباره اثرم که مربوط به فضایل امیرمومنان امام علی(ع) بود با ایشان صحبت کردم ایشان در  انتهای بحث گفتند خواست خداوند است که فضایل امیرمومنان امام علی(ع) برای مردم آشکار شود.

 این برگزیده پنجمین جشنواره بین المللی امام علی (ع) پژوهی، ادامه داد: من در وصف امیرمومنان امام علی(ع) گفتم امام علی(ع) آینه و تربیت یافته رسول اکرم(ص) هستند؛ آیت الله مصباح یزدی گفتند از پاسخ شما بوی انفاس امام رضا(ع) شنیده می‌شود.

حجت الاسلام  حسن الاواتی درباره علوم انسانی مدرن و جایگاه آن در ایران یا غرب، ابراز کرد: امروز علوم انسانی در تمام دنیا مورد توجه خاص است اما اگر بر اساس ملاک‌ها یا معیارهای صحیح نباشد خطر جدی برای بشر خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: علوم انسانی باید به زبان روز مسلح باشد و از نظریه بزرگانی مثل علامه طباطبایی و شهید مطهری و امام راحل که از اندیشمندان بزرگ و صاحب نظران برجسته روزگار هستند استفاده کند./807/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات