۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۵۲۳۳۷۳
نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین تهران بزرگ:

ولایت فقیه امتداد و استمرار غدیر در دوران غیبت است

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین تهران بزرگ گفت: وجود پیشتوانه الهی برای غدیر نشان می دهد غدیر مسأله ساده‌ای نیست؛ زیرا در این صورت نیاز به این همه مستندات نداشت.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در بسیج امیرالمؤمنین

حجت الاسلام نعمت الله صابری نیا، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج امیرالمؤمنین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه در عصر غیبت کبری معنی غدیر و امامت ملموس تر است، گفت: اگر این حقیقت در زمان غیبت کبری مغفول و در خفا بماند، یقیناً انسان‌ها در مسیر سعادت قرار نخواهند گرفت.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه ناحیه مقاومت بسیج امیرالمؤمنین تهران بزرگ در ادامه غدیر خم را به عنوان یک فرمان الهی مهم دانست و افزود: وجود پیشتوانه الهی برای این امر نشان می دهد غدیر مسأله ساده‌ای نیست زیرا در غیر این صورت نیاز به این همه مستندات نداشت.

وی ابراز داشت: در تاریخ مستنداتی برای این واقعه وجود دارد که هر انسان عاقل و منصفی با مطالعه آنها یقین پیدا می کند غدیر یک جریان الهی است که باید محقق می شد و تا آخرالزمان استمرار خواهد داشت.

کارشناس مذهبی با اشاره به چگونگی رخ داد غدیرخم در حجة الوداع گفت: پیامبر اسلام(ص) در آن روز بعد از سخنرانی درهمایش صد و بیست هزار نفری حجاج، یکی از قوی‌ترین و مستندترین خطبه‌های خود را خواند و فرمود: «پس هر كس كه من مولای او هستم علی مولای اوست.» و امر کرد: «حاضرین این خبرا به غایبین برسانند» بنابراین بیعت زن و مرد با ایشان و امام علی(ع)، یک بیعت الهی بود و انتقال آن از نسلی به نسل دیگر بیعتی مجدد با پیامبر اسلام است .   

حجت الاسلام صابری نیا در ادامه با اشاره به آیه "الْيَوْمَ يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ" آن را متمم آیات قبل دانست و افزود: بیعت الهی مردم با رسالت و امامت در غدیرخم، دشمنان را از توطئه علیه اسلام ناامید کرد؛ چرا که امامت جایگزین نبوت و استمراردهنده آن شده است.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج امیرالمؤمنین در ادامه به تبیین پیام های غدیر پرداخت و اظهار داشت: پیام غدیر به نفع همه انسان هاست و آن سعادتمندی جامعه در پس هدایتگری ائمه بعد از پیامبر(ص) است و اگر همه انسان ها از مسلمانان تا پیروان سایر ادیان تابع یک عقل کامل باشند این را پیام را شنیده و درک خواهند کرد.

وی با اشاره به دوران غیبت کبری که امام زمان(عج) حاضر اما غایب است، گفت: در این زمان تشکیل حکومت اسلامی و سرپرستی و هدایت گری مردم با ولی فقیه به عنوان نائب امام زمان(عج) است که این امتدادغدیر است .

حجت السلام صابری نیا با تأکید بر اینکه غدیر تنها در زمان خاص خودش در حجة الوداع خلاصه نشده است، گفت: پیام غدیر رسیدگی و هدایتگری امت اسلامی است که بعد از پیامبر تا ظهور امام زمان (عج) و تشکیل حکومت مهدوی استمرار دارد.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در بسیج امیرالمؤمنین تصریح کرد: در دوران غیبت کبری فاصله بین امامت حی و حاضر و مردم به واسطه ولی فقیه که حکومت دینی تشکیل می دهد پُر شده و جریان غدیر خم استمرار پیدا می کنند؛ از این رو امروز هم ما در سراسر عالم باید برای این موضوع، بیعت همه جانبه با امام عصر(عج) و نائب بر حق ایشان داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه غدیرخم صیانت انسانیت است، خاطرنشان کرد: بزرگداشت غدیر بر همه مسلمین واجب است؛ چرا که صیانت از انسانیت در غدیرخم نهفته است و اگر امروز در مقابل استکبار جهانی جمعیتی قوی، مقتدر و شجاع می ایستند به برکت غدیر خم است./966/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات