۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
کد خبر: ۵۲۳۴۰۱
دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی خبر داد؛

برگزاری همایش «فرزندان امام علی(ع)» در بیرجند

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی گفت: همایش«فرزندان امام علی(ع)» روز جمعه ۱۷ شهریورماه در محل حسینیه صاحب الزمانی(عج) بیرجند برگزار می شود.
نبئی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام هادی نبئی، دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی صبح امروز در دوره آموزشی غدیرشناسی ویژه روحانیون و ائمه جماعات خراسان جنوبی اظهار داشت: در هر مکانی که نام امام علی(ع) گفته شود آن محفل عبادت می شود.

وی با بیان اینکه باید برای غدیر تبلیغ شود، گفت: متاسفانه به عید غدیر که از فضائل بسیاری برخوردار است کمتر توجه شده و حتی به اندازه عید نوروز نیز به آن توجه نمی شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با بیان اینکه روزهای 14 ذی الحجه، عید غدیر و مباهله دارای فضائل زیادی هستند که متاسفانه کمتر به این فضائل پرداخته شده است، افزود: به بحث اطعام دادن در روز عید غدیر توجه شود زیرا سفارش امام صادق(ع) و امام رضا(ع) است و اطعام دادن به یک نفر در روز غدیر برابر با اطعام دادن 124 هزار پیامبر است.

حجت الاسلام نبئی تصریح کرد: غدیر روز تبسم، شادی، عیدی دادن و صله رحم است؛ از این رو باید این روز را احیا کنیم و نگذاریم غدیر به فراموشی سپرده شود.

وی ادامه داد: اگر غدیر فراموش نمی شد به هیچ عنوان حضرت زهرا(س) سیلی نمی خورد و سر امام حسین(ع) بر روی نیزه قرار نمی گرفت و اگر بنا است عاشورای دیگری تکرار نشود نباید اجازه دهیم غدیر فراموش شود.

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر خراسان جنوبی با اشاره به همایش«فرزندان امام علی(ع)»، خاطرنشان کرد: این همایش ساعت 16 روز جمعه 17 شهریورماه در محل حسینیه صاحب الزمانی(عج) بیرجند برگزار می شود.

حجت الاسلام نبئی اظهار کرد: آشنایی کودکان و نوجوانان با غدیر و سیره امیرالمومنین(ع) و عمل به فرمایش پیامبراکرم(ص) که فرمودند که فرزندان خود را به محبت علی(ع) پرورش دهید از جمله اهداف برگزاری این همایش است./880/پ۲۰۴/ب۱

ارسال نظرات