۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۵۲۳۴۳۶
امام جمعه ایلام:

حوزه و دانشگاه خط مقدم پاسخگویی به شبهات هستند

امام جمعه ایلام با بیان اینکه حکومت و سیاست از اسلام جدا نیست، گفت: حوزه و دانشگاه خط مقدم پاسخگویی به شبهات هستند.
حجت الاسلام والمسلمین لطفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام والمسلمین محمدنقی لطفی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، امروز در دیدار با مدیر و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلام ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه  اظهار داشت: حادثه غدیر در واقع خط بطلانی است بر اینکه دین اسلام منهای حکومت و سیاست است.

وی افزود:  پیامبر این روز را عید اکبر نامید چرا که در این روز دین اسلام کامل و نعمت بر تمام جهانیان تمام شد و خداوند آخرین دین که همان راه نجات بشیرت است را اسلام نامید.
امام جمعه ایلام خاطر نشان کرد: حکومت و سیاست از اسلام جدا نیست و روز اکمال دین را خداوند به تمامی پیامبران وعده داده بود که در روز غدیر این وعده عملی شد و غدیر مکمل تمام ادیان الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی ابراز داشت: به اقرار دوست و دشمن حضرت علی(ع) شایسته ترین شخص برای جانشینی رسول مکرم اسلام بود که در روز غدیر به عنوان ادامه دهنده راه پیامبر معرفی شد.
وی ادامه داد: در دانشگاه ها که مراکز علمی و پژوهشی است دشمنان در تلاش هستند که با القائات شیطانی اسلام منهای حکومت و سیاست را ترویج دهند که در داخل کشور هم عده ای هستند که دنبال این هدف شوم هستند.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه نخبگان و اساتید امروزه وظیفه خطیری بر عهده دارند، گفت: باید اساتید، نخبگان و دانشجویان در پاسخگویی به این شبهات کوشا باشند زیرا فضا در حال مسموم شدن است.
این مدرس حوزه تاکید کرد: تاثیرگذاری نظام اسلامی در منطقه و به چالش کشیدن نظام سلطه آنها را وادار کرده که با یک جنگ نرم بسیار قوی به دنبال تضعیف نظام اسلامی باشند.
وی با اشاره به ساختن و تجهیز گروهک های تکفیری، تصریح کرد: گروهک های تکفیری که مولود دست نظام سلطه هستند را به عنوان حکومت اسلامی معرفی می کنند تا خشونت و وحشی گری آنها را به عنوان حکومت اسلامی به جهانیان نشان دهند و بدین تربیت اسلام هراسی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین لطفی عنوان داشت: این القائات در بین آحاد جامعه به ویژه نسل جوان وجود دارد و باید آمادگی داشته باشیم که در راه دفاع از آرمان ها و ارزش های اسلامی همت و تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان در پایان گفت: دانشگاه و حوزه در خط مقدم پاسخگویی به شبهات هستند و باید مجهز به علم روز و با زبان روز معارف اسلام و ارزش ها را تبلیغ کنند و با بصیرت در مقابل نقشه های شیطانی مقابله کنند./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات