۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۶
کد خبر: ۵۲۳۴۷۹
استاد حوزه علیمه خواهران:

پرورش فرزندان سالم از مهم ترین رسالت های مادران است

استاد حوزه علیمه خواهران پرورش فرزندان سالم را از مهم ترین رسالت مادران برشمرد و گفت: مادر نه تنها از نظر روحی و تربیت معنوی، بلکه از نظر جسمی نیز در قبال فرزند خود مسؤول است.
تربیت دینی کودک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم شاه جعفری، استاد حوزه علمیه خواهران عصر امروز در رواق حضرت خدیجه(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان اینکه مادر نه تنها از نظر روحی و تربیت معنوی در قبال فرزند خود مسؤول است بلکه از نظر جسمی نیز در مقابل فرزند مسؤول است، گفت: پرورش فرزندان سالم از مهم ترین رسالت های مادران است.

وی افزود: متأسفانه مادران امروز در این زمینه اطلاعات کافی ندارند و از آن جایی که آداب تغذیه اسلامی را بلد نیستند و به کار نمی بندد به همین علت اغلب فرزندان و اعضای خانواده ها آنها مریض می شوند.

استاد حوزه علمیه خواهران با اشاره به اینکه یکی از شاخصه های همسران شایسته که قرآن کریم نیز به آن اشاره داشته و روایت آن را تأیید می کنند این است که یک بانوی مؤمن باید در کنار امور معنوی، خانه داری و آشپزی را نیز آموخته باشد و باید دقت کرد که زنی که مهارت آشپزی را به خوبی مسلط باشد و براساس مزاج اعضای خانواده غذای مناسب را تهیه کند عامل پیشرفت خانواده می شود.

خانم شاه جعفری با تأکید براینکه بانوانی که مهارت آشپزی نداشته و به امور خانه داری مسلط نیستند نمی توانند فرزندان سالم و باهوشی را تربیت کنند، تصریح کرد: مادران باید به دختران خود به عنوان همسران و آینده این سرزمین آشپزی را بیاموزند و آداب اسلامی غذا درست کردن را به آنها آموزش دهند.

وی افزود: از مادر امام خمینی(ره) و مادران علما روایت شده که همواره غذای اهل خانه را با طهارت تهیه می کردند و هنگام آشپزی ذکر گفته و غذا را با اذکار متبرکه درست می کردند و همین موضوع سبب می شد که اعضای خانواده آنها سالم باشد و رزق آنها نیز برکت داشته باشد.

استاد حوزه علمیه خواهران ادامه داد: یک مادر مؤمن و معتقد غذا را با وضو طبخ کرده و سعی می کند که غذا از لقمه حلال تهیه شده باشند.

خانم شاه جعفری یادآور شد: مادران باید دقت کنند که غذا را در ظرف های مناسب و دربسته نگه داری کنند زیرا کراهت دارد که ظرفی که حاوی غذا است درب آن باز باشد زیرا بنابر روایت ها باز گذاشتن درب ظرف غذا به غیر از آلودگی بر اثر میکروب موجب می شود که  جنیان نیز غذا را آلوده کنند به همین دلیل باز گذاشتن درب ظرف محتوی غذا مکروه است و خوردن غذایی که درب ظرف نگه داری آن باز است کراهت دارد./968/پ۲۰۳/ی

ارسال نظرات