۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۵۲۳۴۸۴

دیدار آیت الله صدیقی با امام جمعه تبریز

امام جمعه موقت تهران در سفر به تبریز با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار و گفت‌وگو کرد.
دیدار صدیقی و آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران عصر امروز در دیدار با حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر خم اظهار داشت: هر چه داریم به برکت ولایت و امامت است.
وی با بیان این‌که خورشید ولایت حجتی روی زمین برای آرامش بشریت است، خاطرنشان کرد: آرامش زمین وابسته به وجود حجت خداست، اگر ولایت نباشد، آبی وجود ندارد و حیات جاری نیست؛ در حقیقت مسأله ولایت اکمال دین الهی و اتمام نعمت حق بر اهل زمین است.
آیت الله صدیقی با تأکید بر این‌که مسأله غدیر باید بیش از هر زمانی رونق داشته باشد، تصریح کرد: ترویج فرهنگ غدیر با حیات جامعه بشری برابر است، اگر امروز ایران اسلامی توانسته در مقابل استکبار جهانی ایستادگی و در برابر تهدیدها، تحریم‌ها و فشارهای سیاسی مقاومت کند، برکت رهنمودهای داهیانه ولایت فقیه است.
وی  با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی ایران به دنبال تضعیف شأن و جایگاه ولایت فقیه هستند، تصریح کرد: هدف اصلی دشمنان جدایی میان امت و ولایت است، در این راستا از هر خلاء موجود در کشور برای تخریب جایگاه و نقش ولایت فقیه بهره می جویند.
امام جمعه موقت تهران با تأکید بر توجه به ظرفیت وحدت‌بخش عید غدیر گفت: غدیر برای جهانیان است؛ اگر بشریت بتواند پیام و فلسغه غدیر را درک کند، دیگر شاهد جنگ و خونریزی در کشورهای اسلامی و دیگر ممالک غیرمسلمان نخواهیم بود، چراکه غدیر می تواند عموم بشریت را به فهم مشترک برساند.
همچنین در این دیدار حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی طی سخنانی حضور آیت الله صدیقی در استان را فرصتی مغتنم برای بهره‌مندی از نکته نظرات این عالم فرزانه در مجالس مذهبی تبریز دانست و اظهار داشت: هر چه در باب غدیر و ولایت گفته شود، کم است.
وی با بیان این‌که ارزش و اهمیت ولایت و رهبری با پیروزی انقلاب اسلامی ایران آشکار شده است، گفت: مردم کشورهای منطقه به دلیل عدم بهره‌مندی از رهبری واحد، بابصیرت، مدیر، مجتهد، استکبارستیز و مردمی بی‌بهره هستند، از این روست که نظام‌های استکباری نفوذ گسترده در این ممالک دارند./935/پ
۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات