۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۱
کد خبر: ۵۲۳۴۸۶
معاون حوزه علمیه استان ایلام:

نقش و شغل اصلی زنان همسر و مادر بودن است

معاون حوزه علمیه استان ایلام گفت: هر زنی که بتواند فرزندانی شایسته و ارزشی را تربیت کند قطعا از اجر و ثواب زیادی بهره خواهد برد و در سلامت و پاکی جامعه نقش مهمی ایفا کرده است.
حجت الاسلام مهدی تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ایلام، حجت الاسلام مهدی تقوایی، معاون آموزش حوزه  علمیه استان ایلام، عصر امروز در مسجد ثقلین شهر ایلام اظهار داشت: خداوند در قرآن نمونه های بارزی از شیوه های تربیت فرزند ارائه می دهد.

وی افزود: در سوره بقره خداوند می فرماید؛ زنان شما کشتزار شما هستند که بر اساس این آیه شریفه ازدواج زمینه ای برای پرورش انسانیت بوده و این کشتزار مقدس این جسم و جان بخشنده و ایثارگر زن است.

حجت الاسلام تقوایی خاطر نشان کرد: مادر اولین شخصی است که با فرزند خود ارتباط پیدا می کند و از جسم و جان خود برای پرورش و رشد این جنین مایه می گذارد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان ایلام ابراز داشت: خداوند در آیه دیگر از قرآن کریم که می فرماید؛ الرجال قوامون علی النساء که لزوم قوامیت مرد بر زن یک بعد قضیه به لحاظ نقش مهم زن به عنوان محور خانواده است چرا که هرگاه مسؤولیت های سنگین و امور خارجی خانه بر دوش این موجود رئوف و ایثار کننده باشد تمام آسایش های خود در راه خلاقیت نسلی نو می گذارد و تعدد مسؤولیت ها در قلب خانواده که مادر است ایجاد خستگی مفرط خواهد کرد.

وی با بیان اینکه مهمترین شغل بشری  همان انسان سازی است، گفت: نقش اصلی در تربیت و سازندگی انسان را زنان در خانواده بازی خواهند کرد چرا که آنها وقت بیشتری در کنار فرزندان هستند.

حجت الاسلام تقوایی تصریح کرد: غربزدگان و شرق زدگان مسخ شده کار اقتصادی زن را برتر از کار فرهنگی و تربیتی وی بر روی فرزندانش تلقی می کنند و از آنجا که بنای تفکر غرب و شرق زدگان بر اصالت ماده و ماده پرستی است کار در خارج خانه و مراکز اقتصادی را با ارزش تر از مسؤولیت پرورش فرزند در داخل خانه که همانا سنگ بنای نظام اجتماع است قلمداد می کنند.

این مدرس حوزه عنوان کرد: در دین انسان ساز اسلام اقتصاد تنها وسیله ای جهت پرتوان شدن قدم های انسانی به منظور صعود به قله های تعالی و تکامل اخلاقی و فرهنگی است.

وی یادآور شد: اسلام با کار زنان در خارج از خانه مخالفتی ندارد و همانا حضور زنان در اجتماع را تحسین می کند اما باید زنان نیز به این نکته توجه کنند که نقش و شغل اصلی آنها همسر و مادر بودن است.

حجت الاسلام تقوایی بیان کرد: هر زنی که بتواند فرزندانی شایسته و ارزشی را تربیت کند قطعا از اجر و ثواب زیادی بهره خواهد برد و در سلامت و پاکی جامعه نقش مهمی ایفا کرده است./۸۷۹/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات