۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
کد خبر: ۵۲۳۴۹۲
معاون سیما:

روحانیت با کرسی‌های آزاداندیشی حق و باطل را روشن کنند

معاون سیما گفت: روحانیون در مجامع دانشگاهی حاضر شوند تا با راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی حق از باطل شناخته شود.
مرتضی میرباقری معاون سیما

مرتضی میرباقری معاون سیما در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا؛ درباره استفاده از ظرفیت علما و حوزه علمیه در برنامه‌های سیما برای عید غدیر، گفت: در رابطه با علما و بزرگان تریبون وجود دارد اما آنان باید بتوانند با مطالعه عمیق در فرصت کوتاه مطالب غیرتکراری را عرضه کنند که برای بیننده جذاب باشد.

معاون سیما با بیان اینکه امروز سطح سواد، دانش و دسترسی مردم به انواع اطلاعات بالا رفته است انتظار آنها از برنامه‌های تلویزیونی هم بیشتر شده است، ابراز کرد: مردم دوست دارند روحانیت بدون حشو و زوائد به اصل موضوع پرداخته و سوالات مطرح شده را پاسخ دهند؛ اما متاسفانه روحانیون در این زمینه کم‌کاری می‌کنند.

میرباقری بیان داشت: امروز باید روحانیت بیشتر در جلسات پرسش و پاسخ حضور پیدا ‌کنند چراکه زمان صحبت‌های یک طرفه به ویژه برای قشر جوان گذشته است، البته شاید این صحبت‌های یک طرفه برای بخشی از جامعه در زمان و مکان مناسب مفید و مورد توجه باشد، اما به طور کلی امروزه مردم و به خصوص جوان‌ها نسبت به صحبت‌هایی که می‌شنوند سوال دارند.

وی با بیان اینکه فخر رازی معروف به امام المشککین است، گفت: شهید مطهری درباره امام فخر رازی می‌گفتند که ایشان نقش مهمی در ارتقای معارف به خصوص فلسفه و کلام در جهان اسلام داشت، چراکه تشکیک‌های او سبب می‌شد علمای جهان اسلام برای پاسخگویی به شبهاتی که او مطرح می‌کرد به تکاپو بیفتند.

معاون سیما ابراز کرد: امروز نیز تشکیک و شبهات زیادی در مسائل دینی مطرح می‌شود بهترین برنامه‌ها آن برنامه‌هایی هستند که میدان را باز گذارند که افراد به راحتی سوالات و شبهات خود را در زمینه‌های گوناگون مطرح کنند و روحانیون و علمای دینی به سوالات پاسخ دهند، ما در این زمینه‌های ضعف و کاستی داریم البته مراکز تحقیقاتی خوبی در حوزه‌های علمیه برپا شده‌اند اما درباره ارائه مطالب و آمادگی روحانیون در عرضه هنوز ضعف داریم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهترین حالت این است که روحانیون در مجامع دانشگاهی حاضر شوند و در مباحث گوناگون جلسات بحث و بررسی برگزار کنند این دقیقا همان خواسته رهبر معظم  انقلاب است که فرمودند کرسی‌های آزاداندیشی به راه اندازید تا حق از باطل شناخته شود./807/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات