۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۵۲۳۵۴۱
مدیر مکتب اسلام شناسی مشهد مطرح کرد؛

طلاب موظف به انتقال و تبلیغ کارکردهای غدیر هستند

حجت الاسلام عباسی با بیان این که باید غدیر و فرهنگ علوی را در جامعه نهادینه کنیم، گفت: طلاب موظف به انتقال تبلیغ کارکردهای غدیر هستند.
حجت الاسلام عباسی غدیر

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، خانم مقدسی مدیر مکتب اسلامشناسی  دیروز در جمع طلاب جدیدالورود به حوزه اسلامشناسی گفت:  یکی از نعمت های بسیار بزرگ در زندگی ما نعمت ولایت اهل بیت وعشق به حضرت علی(ع) و اولاد ایشان است، امروز شیعه در تمام دنیا ممتاز است، چون راهش مشخص است؛ ودنیا در مقابل پیروان اهل بیت ناگزیر به خشوع شده است .  

وی افزود: نعمت ولایت از بهترین نعمت ها و عنایتی است که خداوند متعال نصیب و روزی ما کرده است و ما تنها امتی هستیم منتظریم ؛ منتظر کسی که بیاید و دنیا را متحول کند وعدالت را در سرتاسر عالم پیاده کند. 

این استاد اخلاق حوزه در ادامه با ذکر روایتی  از پیامبر اکرم عنوان کرد: نامه عمل مومن ، وسرلوحه اعمال ما، محبت علی و اولاد علی است.

مقدسی با بیان اینکه مومن باید مارک دار باشد, اظهار داشت: مارک ما در قیامت و زمانی که به صحنه محشر وارد می شویم محبت علی ابن ابی طالب است.

مدیر مکتب اسلامشناسی با بیان اینکه حرف و حقیقت دین را باید از آیات و روایات جستجو کنیم افزود: هرکسی به مقام ولایت خدا رسیده است امامش علی(ع) است، هرکس اطاعت علی کند، اطاعت خدا را کرده است. 

وی  اظهار داشت: تمام عالم فقط یک پرچم است که ما را به مقصد می رساند و آن علی و اولاد اوست و مابقی پرچم ها گمراهی و ضلالت است، گرفتاری بشر به علت دوری از این پرچم هدایت است، دشمنی با مسلمانان میانمار و شیعیان یمن به خاطر فاصله از این  پرچم هدایت می باشد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام عباسی گفت: سخن در مورد غدیر از آن جهت که عمیق است بسیار دشوار است. 

حجت الاسلام عباسی افزود: علمای اهل سنت همچون ابن عقده کتابی می نویسد که فقط اسناد غدیر را در آن بررسی می کند در حالی که خودش عالم اهل سنت است.

این استاد حوزه بیان داشت: خطبه و حدیث غدیر، متواطر لفظی است زیرا بیش از صد نفر در هر رتبه حدیث ، این روایت را نقل کرده اند. 

وی با بیان اینکه طلاب موظف به انتقال و تبلیغ کار کردهای غدیر هستند ابراز داشت: انتقال غدیر به فرزندانمان و بزرگداشت آن، بیش از آنچه که امروز انجام می گیرد. چرا نذرهای ما برای غدیر نیست .در زمان های قدیم گذاشتن اسم علی بر روی فرزند پسر با محدودیت مواجه بود اما اکنون که این محدودیت وجود ندارد پس چرا انجامش نمی دهیم.

حجت الاسلام عباسی ادامه داد: چه تعداد افراد می دانند که روز 24 ذی الحجه روز مباهله است،  چرا نباید فکر و ذهنمان امیرالمومنین باشد، چند نفر از ما آیه ابلاغ و اکمال ولایت و...را از حفظ هستیم . چند نفر از ما به ویژه طلاب و روحانیون جهت تبلیغ غدیر اقدام کرده ایم.

وی در ادامه افزود: کار برای امیرالمومنین اجر و پاداشش مستقیم با حضرت زهرا (س) است حضرت زهرا (س) وقتی بعد از فوت پیامبراکرم به در خانه انصار رفتند جمله ای می گفتند که نشان دهنده این است که همه چیز در غدیر است وآن جمله این است که آیا پدرم رسول الله برای بعد از غدیر ؛ غدیری برای کسی گذاشته است  و این یعنی همه چیز به خاطر غدیر می باشد. 

حجت الاسلام عباسی در پایان اظهار داشت :امام هادی(ع) که از مظلوم ترین امام های ما هستند در زیارت غدیریه شان عبارت های عجیبی دارند .در این زیارت  150فضیلت علی(ع) آمده است .ما باید زمانی که شرایطی است که امامت دارد گم می شود با ذکر فضایل امامت راه را برای همگان روشن نماییم./۹۷۰۵/۲۰۴/ح

ارسال نظرات