۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰
کد خبر: ۵۲۳۵۵۲
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

غدیر مصداق بارز حبل‌الله متین است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: کارهایی که وارد شده مثل عقد اخوت در غدیر خیلی خوب است و غدیر مصداق بارز حبل‌الله متین است که قرآن کریم مارا به آن سفارش کرده است.
حیدری۲

به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عید غدیر بستر فرهنگی اعتقادی، فرهنگی و معنوی  گسترده‌ای برای مؤمنین ایجاد می‌کند که در این بستر انسان می‌تواند با اسوه‌های متعالی زندگی و رهبران الهی آشنایی بیشتری پیدا کند، اظهار داشت: از این رهگذر پیغمبر اسلام در خطبه غدیر فرمودند که باید آیات و خطبه‌هایی که نازل شد، شاهدان به غائبان اطلاع بدهند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری در ادامه افزود: با تنقیح مناط می‎‌توانیم این معنا را استفاده بکنیم کسانی که از قصه غدیر آگاهی پیدا کردند ولو اینکه در صحنه غدیر حضور نداشتند اما از راه کتاب و سنت متوجه حقانیت غدیر شدند، وظیفه دارند که اطلاع رسانی کنند و فرهنگ غدیر را نهادینه کنند.
 

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه واقعیت غدیر رسالت سنگینی را بر همه گویندگان، علما و نویسندگان و اصحاب رسانه می‌گذارد، گفت: برای نشر غدیر و پرداختن به آیاتی و روایاتی که وجود دارد، وشبهاتی که احیانا در مورد غدیر مطرح است و علما نسبت به آنها بارها پاسخ داده‌اند، باید قدم برداشت؛ هرچند دشمنان اهل‌بیت همچنان همان شبهات قدیمی که بارها و بارها نسبت به آنان پاسخ گفته شده است، بازهم بازنشر می‌کنند و از این رهگذر افرادی که غافل هستند و اطلاع کافی ندارند چه بسا تحت تأثیر این شبهات قرار می‌گیرند و از مسیر حق منحرف می‌شوند. لذا رسالت نشر امامت بر روی دوش انسان‌های متعهد، سنگینی می‌کند.

آیت الله حیدری با تأکید بر حضور مسئله غدیر در زندگی افراد جامعه، تصریح کرد: پدر خانواده هدیه‌هایی که میخواهد بخرد در ایام عید غدیر این عمل را انجام دهد تا خاطره خوشی در ذهن فرزند یا همسری که این هدیه را دریافت می‌کند باقی بماند. همچنین رییس ‌اداره‌ای که می‌خواهد افراد پرکار و نمونه مجموعه کاری خودش را تشویق کند، این کار را در ایام عید غدیر و به مناسبت غدیر انجام دهد.

وی در پایان با بیان اینکه جامعه ما احتیاج به مفاهیم وحدت و الفت دارد که باید این‌ها با محوریت غدیر انجام بشود، ابراز داشت: کارهایی که وارد شده مثل عقد اخوت در غدیر خیلی خوب است و غدیر مصداق بارز حبل‌الله متین است که قرآن کریم مارا به آن سفارش کرده است، بنابراین غدیر فقط جنبه عقیدتی ندارد بلکه جنبه فرهنگی هم دارد و ما باید به غدیر با این شمول و با این گستردگی نگاه کنیم./9453/
۱۰۳/ح

ارسال نظرات