۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۲۳۵۷۱
آیت الله موحدی کرمانی مطرح کرد؛

رژیم صهیونیستی عامل پشت پرده تحریک جنایات میانمار/ هیچ کس اجازه بازدید از اماکن نظامی ایران را به آمریکا نمی دهد

خطیب نماز جمعه تهران از رژیم صهیونیستی به عنوان عامل پشت پرده تحریک جنایات میانمار نام برد و سکوت مرگبار مجامع جهانی حقوق بشر و سازمان ملل متحد را در این زمینه بهت آور خواند.
آیت الله موحدی کرمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با تبریک روز عید غدیر، معرفی امام علی(ع) به جانشینی پیامبر اکرم(ص) را دستور قرآن عنوان کرد و گفت که خداوند با معرفی آن حضرت به عنوان وصی و جانشین پیامبر دین را تکمیل و نعمت خود را بر مسلمانان کامل کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اگر ولایت از متن دین خارج شود، هر قدر فرد عبادت کند، نماز بخواند، روزه بگیرد و اشک بریزد، اسلام او  را خداوند نمی پذیرد، اظهار داشت: آن زمان اسلام انسان مورد قبول است که با هدایت همراه باشد.

وی با اشاره به اینکه ولایت پس از شهادت امام علی(ع) در فرزندانش تحقق پیدا می کند تا به حکومت حضرت مهدی(عج) می رسد، افزود: امروز ولایت حضرت بقیه الله دین را کامل و نعمت را تمام می کند و خدا اسلام ما را می پذیرد، اما اکنون که آن حضرت غایب است، برای تحقق ولایت باید دست به دامان ولایت فقیه شد.

امتثال فرامین رهبر انقلاب هر توطئه ای را خنثی می کند

وی خاطرنشان کرد: امروز آن مجتهدی که علما، دانشمندان و بزرگان به عنوان خبرگان کشور جمع شدند و بررسی و به عنوان ولی فقیه انتخاب کردند، حضرت آیت الله خامنه ای است و اگر مردم از این رهبر لایق، کاردان، زاهد، پارسا و متقی تبعیت و پیروی کنند چنانکه زمان امام(ره) پیروی کردند، هیچ یک از توطئه های دشمن میسر نمی شود.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه تاکنون با تبعیت مردم از رهبر معظم انقلاب، دشمنان هرچه کردند که به این انقلاب ضربه بزنند نتوانستند بلکه به خود ضربه زدند، متذکر شد: مردم ما باید مراقب و خداترس باشند و به وظیفه خود عمل کنند، تقوا داشته باشند و فرامین رهبر انقلاب را امتثال کنند که اگر امتثال نکردند باید بترسند.

وی در ادامه نسبت به نفوذ آمریکا در کشور هشدار داد و با بیان اینکه آمریکایی که از در بیرون رانده شده هرگز نباید از دریچه باز گردد، تصریح کرد: مراقب باشیم که خدای نکرده حکومت دینی ما آنچنان که از دست مردم مسلمان در جریان آندلس رفت و حکومت اسلامی به واسطه غالب شدن شهوت بر دین ساقط شد، از دست ما نرود.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه ما علمدار قدرت در جهان هستیم باید مراقب باشیم که حکومت دینی ما آسیب نبیند، رمز غدیر را مسأله ولایت فقیه عنوان کرد و گفت که ولایت فقیه، ولایت امام معصوم(ع) در زمان حضور و ولایت جانشین حضرت مهدی(ع) در زمان غیبت است.

وی با تأکید مجدد بر پیروی محض از فرامین رهبر معظم انقلاب و عدم انحراف در این زمینه، تلاش برای جهانی شدن غدیر را مورد تصریح قرار داد و ابراز کرد: این وظیفه مهم و امانتی است که خداوند ادای آن را از ما می طلبد و می خواهد.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه بسیاری از مجامع اسلامی به خوبی غدیر را نشناخته اند و کلمات رسول الله در غدیر به گوش آنها نرسیده و غافل هستند، اظهار داشت: غدیر جهانی شود امت اسلامی به عروه الوثقی متمسک می شوند؛ بنابراین بزرگ ترین وظیفه این کشور که افتخارش حاکمیت عدل علی(ع)، باید معرفی آن حضرت و غدیر به دنیا باشد.

مسؤولان مراقب باشند به نفاق دچار نشوند

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مراسم تحلیف ریاست جمهوری و قسم هایی که وزرا و نمایندگان در برابر قرآن و مردم خورده ند اشاره کرد و با بیان اینکه خداوند در آیات 75 تا 78 سوره توبه در این زمینه هشداردهایی داده است، مسؤولان را به عمل به وعده هایی که داده اند، توصیه کرد.

امام جمعه موقت تهران گفت: در این آیات آمده است که برخی از مردم با خدا پیمان می بندند که اگر مالی به آنها داد حتما به فکر فقرا باشند و صدقه دهند و در گروه بندگان صالح باشند اما وقتی خداوند از فضلش به آنان داد و ثروتمند شدند بخل می ورزند، قرار بود به فقرا چیزی بدهند اما نمی دهند و به وعده خود پشت می کنند.

وی تصریح کرد: کسانی که قسم خوردند، اگر به قسم خود عمل نکنند گرفتار می شوند چراکه قرآن می فرماید وقتی اینها به وعده خود عمل و قسمی که خوردند عمل نکردند خداوند در دل های آنها نفاق ایجاد می کند و این نفاق تا روز قیامت ادامه دارد و اینها در عالم برزخ و قیامت به عنوان منافق شناخته می شوند.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینه پیمان شکنان از اینکه خداوند همه پنهان ها را می داند غافل هستند، گفت: دلسوزانه، مخلصانه و ارادتمندانه به همه کسانی که در مراسم تحلیف حضور داشتند و قسم خوردند توصیه می کنم بر خودتان رحم کنید که اگر به قسم خود عمل نکنید منافق خواهید بود و در قیامت در زمره منافقان محشور خواهید شد.

رژیم صهیونیستی عامل تحریک جنایات میانمار است

بخش دیگری از سخنان خطیب نماز جمعه تهران به جنایات میانمار اختصاص داشت که وی با طلب سقوط حکومت میانمار و نابودی جانیان این کشور از خداوند متعال، به برخی از جنایات دلخراش بوداییان علیه مسلمانان روهینگیا اشاره کرد و با ابراز تأسف از سانسور رسانه ای این فجایع، رژیم صهیونیستی را عامل پشت پرده تحریک این جنایات دانست.

وی سکوت مرگبار مجامع جهانی حقوق بشر و سازمان ملل متحد را بهت آور خواند و با بیان اینکه این جنایات بیش از چهار هزار کشته و یکصد و بیست هزار آواره داشته است، تصریح کرد: این عزیزان برادران و خواهران مسلمان ما هستند و به ما گفته شده است که هرکس ناله مسلمانان را بشنود و به داد آنان نرسد، مسلمان نیست.

آیت الله موحدی کرمانی با بیان اینکه امیدی به مجامع جهانی نیست، مردم کشورهای اسلامی را به تظاهرات علیه جنایات میانمار دعوت و تصریح کرد که ملت های مسلمانان باید یکصدا فریاد بزنند و مرگ بر این جانیان و حامیان این جانیان، مرگ بر آمریکا و اسرائیل و مرگ بر حکومت جبار میانمار بگویند.

وی با اشاره به پیشنهاد ترکیه برای بازگشایی مرزهای بنگلادش به روی پناهندگان، گفت: سازمان ملل که وعده داد به داد مظلومان برسد و از حقوق انسان ها دفاع کند از این پیشنهاد استقبال کرده است، اما باید بداند که این پیشنهادها دردی را دوا نمی کند و دفاع از مظلوم مورد ادعای سازمان ملل این نیست.

خطیب نماز جمعه تهران البته پیشنهاد حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در این زمینه را که از وزرای کشورهای اسلامی دعوت کرده بود جمع شوند و برای این قضیه فکری کنند را مناسب خواند.

اخلاص، شهید حججی را نامور و محبوب دلها کرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود رشادت و شهادت محسن حججی را یادآور شد و گفت: ما در مبارزات حق در برابر باطل سربریده زیاد داشتیم و خیلی ها را سر بریدند و شکنجه کردند اما عجیب است که این عزیز اینگونه نامور شده و نه تنها نامور شده بلکه مورد عشق همه قرار گرفته است و او به عنوان حجت الهی مطرح است.

آیت الله موحدی کرمانی از اخلاص به عنوان رمز محبوب شدن شهید حججی در قلب همه مسلمانان نام برد و تصریح کرد: جنگ بین حق و باطل زیاد داشته ایم اما هیچ جنگی مانند کربلا چهره نشان نداد به دلیل اینکه حاکم بر آن جنگ اخلاص بود و اخلاص به تمام معنا خود اباعبدالله(ع)، اهل بیت و اصحاب ایشان بودند.

وی با اشاره به نامه ای که از شهید حججی در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: شهید حججی در نامه به درگاه خدا عرض کرده دلم می خواهد مصیبتی که بر حضرت زهرا(س) و بر حضرت علی(ع) و حضرت ابوالفضل(ع) وارد شده بر من نیز وارد شود و چشم هایم هدف تیر قرار بگیرد آنچنان که چشم های عباس اینچنین شده است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به نقلی که گفته اند که بدن شهید حججی، سر، دست، پا و هیچ عضو سالمی ندارد و به هیچ عنوان هم قابل شناسایی نبوده است، از کسانی که اسیر دنیا و پول شده اند خواست به خود بیایید و از این شهید درس بگیرید.

هیچ کس اجازه بازدید از اماکن نظامی ایران را به آمریکا نمی دهد

وی همچنین این سخن دولتمردان آمریکایی را که گفته بودند باید اماکن نظامی ایران را بازدید کنیم، مسخره و جاه طلبانه خواند و با بیان اینکه آمریکا غلط می کند که می خواهد اماکن نظامی ایران را بازدید کند، گفت: هیچ کس چنین اجازه ای به آمریکا نمی دهد و این آرزو را به گور خواهد برد.

آیت الله موحدی کرمانی تصریح کرد: راه های نظارتی بر اماکن هسته ای که در برجام تعهد کرده ایم سر جای خودش برقرار است و بازرسان آژانس هم گفته اند که ایران هیچ تخلفی نداشته است، ما درباره سلاح ها به هیچ کس تعهدی نداده ایم.

مسؤولان درباره برخی ادعاهای مطرح شده در فضای مجازی پاسخ دهند

پایان بخش سخنان خطیب نماز جمعه این هفته تهران توصیه به مسؤولان درباره موضع گیری علیه برخی سخنان مطرح شده در فضای مجازی بود که وی خواستار مشخص شدن نسبت هایی شد که در این فضا به افراد مختلف می دهند.

وی با بیان اینکه در فضای مجازی مطرح می شود که هزاران میلیارد تومان را فلانی خورده و برده و مردم را به نظام بدبین می کنند، بر پاسخ گویی مسؤولان در این زمینه تأکید کرد و افزود: مسؤولان اگر به این سخنان پاسخ ندهند مردم می گویند این حرف ها راست است و به نظام بدبین می شوند.

آیت الله موحدی کرمانی گفت: مسؤولان در تلویزیون حاضر شوند و این سخنان را که در فضای مجازی مطرح می شود و ذهن ها را خراب و افراد را نسبت به نظام بدبین می کند، اگر دروغ یا راست است آشکارا بگویند تا مردم اینقدر ناراحت نشوند؛ مسؤولان باید دروغ بودن هر حرفی هرچند مزخرف را اثبات کنند./920/۲۰۰/ح

ارسال نظرات