۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
کد خبر: ۵۲۳۵۷۶
خطیب نماز جمعه بجنورد:

بقای اسلام اصیل مرهون امامت و ولایت است

خطیب نماز جمعه بجنورد با بیان اینکه فقه جعفری و حتی مذاهب چهارگانه اهل سنت از سفره فقه امام جعفر صادق (ع) ریشه گرفته‌اند، گفت: درواقع بقا و تداوم اسلام اصیل مرهون نعمت امامت و ولایت است.
حجت الاسلام نوری - نماز جمعه بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد، در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عید غدیر، اظهار کرد: امامت و ولایت مانع از تفسیر نادرست مفاهیم قرآنی شد.

وی با بیان اینکه دین منهای امامت و ولایت منجر به تفسیر طالبانی و داعشی از اسلام می‌شود، افزود: در واقع موضوع جهاد که در دیدگاه اسلام اصیل باب رحمت است، امروز به دلیل جدا شدن از امامت و ولایت به کشت و کشتار مخالفان و توحش گروه‌هایی نظیر داعش تعبیر و تفسیر شده است.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام در واقعه غدیر خم تفسیر آیه قرآنی «الْیوْمَ اکمَلْتُ لَکمْ دینَکمْ وَاتْمَمْتُ عَلَیکمْ نِعْمَتی» را امامت علوی ذکر می‌کند، اضافه کرد: درواقع تداوم و استمرار اسلام اصیل به دلیل وجود نعمت امامت و ولایت بوده است.

وی ادامه داد: فقه جعفری و حتی مذاهب چهارگانه اهل سنت از سفره فقه امام جعفر صادق (ع) ریشه گرفته‌اند و علمای اهل سنت هم اذعان دارند که همه علوم اسلامی از مذهب و علم جعفری نشأت گرفته است.

حجت‌الاسلام نوری با بیان اینکه ولایت و امامت سبب رهایی جامعه اسلامی از ظلم و ستم می‌شود، خاطرنشان کرد: حرکت صحیح اسلام درگرو بهره‌گیری از نعمت امامت و ولایت بوده و رهبری امامت است که در برابر ظالمان به داد مظلومان رسیده و عدالت را برپا می‌کند.

وی تصریح کرد: اینکه امروز در کشورهای مختلف شاهد ظلم و ستم بی‌اندازه حکام جور هستیم به دلیل دوری از نعمت امامت و ولایت است که در کشورهایی نظیر یمن و میانمار علیه امت اسلام این میزان ظلم و جنایت می‌شود.

سکوت دولت‌های اسلامی در قبال جنایات میانمار غیر قابل‌ توجیه است

حجت‌الاسلام نوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایت دولت میانمار در قبال اقلیت مسلمانان این کشور، اظهار کرد: جمعیت هشت‌میلیونی مسلمانان این کشور از هیچ حقوق انسانی و شهروندی برخوردار نبوده و به‌صورت پیوسته مورد ظلم و ستم واقع می‌شوند.

وی ادامه داد: مسلمانان مظلوم میانماری بدون اجازه دولت حق مسافرت، ازدواج، حضور در ادارات دولتی و تفریح را ندارند و در سال‌های اخیر هم بیش از 52 هزار نفر از آنها به فجیع‌ترین روش‌ها کشته شده‌اند.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به اینکه در روزهای گذشته هم افزون بر 400 نفر از مسلمانان این کشور کشته شده‌اند، افزود: همه این جنایت‌ها و ظلم‌ها در سایه سکوت نحس دولت‌های غربی و اسلامی صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سکوت کشورهای مسلمان در برابر جنایات میانمار بسیار عجیب بوده و به هیچ عنوان قابل توجیه نیست؛ ازاین‌رو از مسلمانان انتظار می‌رود با غیرت اسلامی و انسانی خود در برابر جنایات دولت میانمار موضع‌گیری کرده و به مقابله با آن برخیزند./9314/۲۰۱/ح

ارسال نظرات