۱۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۴
کد خبر: ۵۲۳۶۱۲
امام جمعه بندرعباس:

غدیر عیدی اسلامی و غیر قابل انکار است

امام جمعه بندرعباس گفت: عید غدیر خم نه تنها عید شیعی است بلکه عید اسلامی و عید همه مسلمانان است و هیچ جای انکاری در این مورد وجود ندارد.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس امروز در خطبه های نماز جمعه بندرعباس ضمن تبریک عید غدیر خم به تمامی مسلمانان و جامعه تشیع بویژه مردم استان هرمزگان گفت: عید غدیر خم نه تنها عید شیعی است بلکه عید اسلامی و عید همه مسلمانان است و هیچ جای انکاری در این مورد وجود ندارد.

وی افزود: در زمان حضرت علی (ع) که دشمنی موج می‌زد، کتاب هایی که در مورد حضرت علی نوشته می‌شد صد  درصد تحت فشار زیادی نوشته شده و این کتاب ها از اهمیت بسیاری برخوردار است، موثق بودن آن‌ها قطعی است و حتی در کتاب های محدثین اهل تسنن که حدیث‌های بسیاری در مورد غدیر خم آمده است، با تامل در این احادیث این نکته برای ما یادآور می‌شود که اهل تسنن نیز با غدیر خم مشکلی ندارند و فقط وهابیون درصدد از بین بردن غدیر خم هستند.

امام جمعه بندرعباس در ادامه به حدیثی از اهل تسنن در مورد غدیر خم اشاره و تصریح کرد: محدث بزرگ اهل تسنن، زید بن بشیر به خاطر محبت بسیاری که به حضرت علی(ع)داشته، خطاب به بزرگان و اصحاب پیامبر(ص) در رابطه با غدیر خم‌ می‌گوید: ای اصحاب پیامبر(ص)، شما را به خدا قسم می‌دهم باور کنید که من این جمله را با گوش های خودم شنیدم که پیامبر اکرم (ص)  فرمودند: هرکس من مولا و ولی او هستم علی نیز مولا و ولی اوست، که از هر گوشه ای شش نفر این مطلب را شهادت دادند.

آیت الله نعیم آبادی بیان کرد: برخی از جوانان تحت تاثیر شبکه های مامواره ای وهابی پیرو ابن تیمیه به شک و شبهه می افتند، این در حالی است که نَسایی، مُحدّث بزرگ اهل سنت جان خود را به دلیل بیان فضائل امام علی (ع) در دمشق از دست داد. 

وی بیان کرد: وهابیت پیرو ابن تیمیه که به شدت با امام علی(ع) دشمن بود که یک حدیث صحیح در خصوص این امام بزرگوار را قبول نداشت و برخی به این دلیل وی را منافق می دانستند و در تشییع جنازه اش شرکت نکردند. 

امام جمعه بندرعباس تصریح کرد: وهابی ها، محدثان بزرگ اهل سنت را رها کرده و به سخنان ابن تیمه که در قرن هفتم می زیست استناد می کنند.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به مناسبت هفدهم شهریور ماه و سالروز کشته شدن تعدادی ار هموطنان کشورمان در پی اعتراض به اقدامات شاه ملعون، افزود: هفدهم شهریور ماه سالگرد یک حادثه بزرگ در تاریخ کشور ایران اسلامی است، در واقع روز افتخار ما و روز ننگ شاه است و نام‌گذاری جمعه سیاه به این روز، بسیار نیکو است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تاکید کرد: کمبود بودجه دولتی را همه قبول دارند اما هیچ کس این را قبول ندارد که دولت پس از آغاز پروژه های توسعه‌ای، عمرانی، زیربنایی و غیره، پول مردم را بدهد، این کار غیر اسلامی است، ابتدا باید پول مردم را داد، بعد به فکر توسعه و یا شروع پروژه های جدید بود.

آیت الله نعیم آبادی با اشاره به طلب پیمانکاران از دولت، گفت: دولت باید این بدهی های را پردخت کند، دولت با پرداخت مطالبات مردم اجازه بدهد آنان مزه شیرین جمهوری اسلامی را بیش از پیش بچشند؛ شرع هم می گوید ابتدا باید طلب مردم را پرداخت و سپس نماز خواند. 

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: بهره برداری و انتقام جویی های شخصی و سیاسی از سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر رفتاری غیراسلامی و خلاف سیره علوی است، عده ای قصد دارند تا از این حوادث در راستای منافع خود بهره برداری کنند. 

وی ادامه داد: این نگاه های انتقام جویانه به سانحه واژگونی اتوبوس حامل دانش آموزان دختر که منجر به جان باختن شماری از آنان شد را محکوم کرده و خواستار اجرای قانون هستیم.

آیت الله نعیم آبادی همچنین همچنین از نیروی انتظامی خواست با موتورسوارانی که بدون استفاده از کلاه ایمنی وارد خیابان ها می شوند و جان خود و همراهانشان را به خطر می اندازند، برخورد کند./۸۵۱/۲۰۱/ح

ارسال نظرات