۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۲
کد خبر: ۵۲۳۷۰۹

جشن بزرگ عید غدیر در امامزاده سید مظفر بندرعباس برگزار شد

به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر و با حضور عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی جشن بزرگ عید غدیر در امامزاده سیدمظفر بندرعباس برگزار شد.
جشن عید غدیر در بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان به مناسبت عید غدیر خم بعد از نماز جماعت مغرب و عشا مراسم جشن با شکوهی با حضور حجت الاسلام ابوالحسن ایزدخواه عضو نخبگان دفتر تبلیغ حوزه علمیه خراسان رضوی و مردم خونگرم و عاشق امامت و ولایت بندرعباس برگزار شد.

تلاوت آیاتی از کلام نور آغازگر این مراسم بود، سپس حجت الاسلام ایزد خواه عضو نخبگان تبلیغ دفتر تبلیغات حوزه علمیه خراسان رضوی پیرامون پیام های غدیر و ضرورت آسیب شناسی مسایل اجتماعی به ایراد سخن پرداخت.

اجرای گروه سرود معراج توسط نوجوانان روستای سیاهو اجرای مسابقات ویژه کودکان و مولودی از دیگر برنامه های این مراسم بود.

حجت الاسلام روح الله اولیایی مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در حاشیه مراسم جشن غدیر در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت عید غدیر گفت: غدیر پیام هایی برای مسلمانان به ویژه شیعیان دارد که باید در راستای انتقال و تبیین این پیام ها بکوشیم.

وی افزود: پیامبر در روز عید غدیر با معرفی حضرت علی به جانشینی خود اهمیت و جایگاه امامت و ولایت را برای همگان تبیین کرد.

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس زنده نگه داشتن مکتب غدیر را وظیفه همه مسلمانان دانست و تصریح کرد: غدیر تنها یک واقعه تاریخی نیست بلکه مربوط به برهه ای از زمان خاص باشد.

حجت الاسلام اولیایی در ادامه با بیان اینکه غدیر راه سعادت، هدایت و راه زندگی همه انسانها را در تمام زمانها ترسیم کرده است گفت:  امید است بتوانیم در راستای اعتلا و گسترش فرهنگ غدیر گام های موثری برداریم.

مدیر حوزه علمیه برادران بندرعباس در پایان، هدف از تعیین حضرت علی بن ابی طالب (ع) از طرف خداوند، به جانشین پیغمبر (ص) و امامت امت، همان هدف اصیل بعثت پیامبر است.

گفتنی است نظیر چنین مراسمی در مساجد و بقاع متبرکه استان هرمزگان برگزار شد و سخنرانان به تبیین اهداف و پیامدهای واقعه تاریخی غدیر پرداختند./۸۵۱/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات