۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۷
کد خبر: ۵۲۳۷۱۲
معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان:

مبلغان مسؤولیت خطیری برای تبیین پیام غدیر دارند

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان با اشاره به فعالیت روحانیت و مبلغان در بصیرت بخشی و هدایت افکار عمومی جامعه و مقابله با گسترش آسیب های اجتماعی گفت: مبلغان در تبیین پیام غدیر مسؤولیت خطیری بر دوش دارند.
غدیر

حجت الاسلام محمد ولی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به تبیین واقعه غدیر اظهار داشت: در این راستا مبلغان باید توجه جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای فرهنگ سازی واقعه غدیر باید به صورت علمی و اساسی اقدام کرد، افزود: در تبیین واقعه غدیر مبلغان نقش آفرین هستند و نباید از آن غافل شوند.

حجت الاسلام ولی پور در ادامه اظهار داشت: برای ایفای نقش مبلغان در تبیین واقعه غدیر باید ابعاد مختلف غدیر تبیین و تشریح شود و با فرهنگ سازی نسل جوان را به سمت ارزشها هدایت و باورهای دینی و اعتقادات آنان را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه جانشینی امام علی(ع) امری الهی است، عنوان داشت: این مهم باید به درستی تبیین شود چراکه جانشینی علی(ع) مسأله ای سلیقه ای نیست و در راستای ارتقای بصیرت مردم و مقابله با آسیب های اجتماعی به ویژه در مناطق کم برخوردار نقش آفرین است.

معاون تبلیغ حوزه علمیه لرستان یادآور شد: در دهه ولایت و امامت مبلغان نشست هایی با محوریت  غدیر و ولایت و نقش ولایت در سعادت دنیوی و اخروی انسان در مناطق مختلف به ویژه در مناطق محروم برگزار کردند.

وی هدف از فعالیت تبلیغی مبلغان و برگزاری نشست های دینی و تبلیغی را فرهنگ سازی و ترویج و تبیین فرهنگی دینی در جامعه عنوان کرد و گفت: این مهم در مقابله با آسیب های اجتماعی و جلوگیری از گسترش این آسیب ها نقش آفرین است.

حجت الاسلام ولی پور  در پایان تبیین واقعه غدیر را وظیفه ای همگانی خواند و گفت: باید از تمام توان خویش برای تبلیغ، ترویج، تبیین و بازگویی واقعه غدیر به ویژه بین نسل جوان اقدام کنیم و با بصیرت بخشی به نسل جوان جلوی هجمه ها و آسیب های فرهنگی گرفته شود./9459/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات