۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۵۲۳۷۳۱
امام جمعه شادگان:

انکار غدیر برابر با انکار نبوت است

امام جمعه شادگان در جمع مردم این شهرستان در اجتماع بزرگ نمایش بازسازی واقعه غدیر، گفت: این روز متعلق به تمام مسلمانان جهان است و هرکس آن را انکار کند در حقیقت نبوت پیامبر را انکار کرده است؛ زیرا در این روز بر اساس آیه قرآن کریم، دین خدا کامل و حجت خدا بر مسلمانان تمام شد.
امام جمعه شادگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، مراسم بازسازی واقعه غدیرخم امروز شنبه 18 شهریورماه با حضور مسؤولان و اقشار مختلف مردم در شهرستان شادگان  برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام سید مجید شرفی، امام جمعه شادگان اظهار داشت: نمایش و تبیین صحنه واقعه غدیر خم در جامعه اسلامی در واقع مظهر تجلی وحدت بین امت اسلامی خواهد بود.

امام جمعه شادگان در ادامه بیان داشت: بازسازی صحنه واقعه غدیر نماد در حقیقت یک فرهنگ است که پیامبر اسلام(ص) برای آینده امت اسلام امامت و ولایت آن را مشخص کردند و تکلیف امت اسلامی را در داشتن ولی و امام تعیین کردند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شادگان با تاکید بر اینکه  به نمایش گذاشتن واقعه غدیر برای مردم باید اهمیت داد، گفت: ترویج این کار فرهنگی با توجه به رسا بودن آن اهمیت بسیار زیادی در جامعه اسلامی معاصر دارد.

حجت الاسلام شرفی خاطرنشان کرد: در این روز بزرگ و فرخنده به فرمان خداوند متعال امامت با نبوت پیوند ابدی یافت و غدیر خم رویدادی عظیم و ابرحماسه تاریخ اسلام است که این روز عظیم را باید گرامی بداریم.

وی در ادامه با اشاره به انکار کنندگان واقعه غدیر، تصریح کرد: این روز متعلق به تمام مسلمانان جهان است و هرکس آن را انکار کند در حقیقت نبوت پیامبر را انکار کرده است زیرا در این روز بر اساس آیه قرآن کریم، دین خدا کامل و حجت خدا بر مسلمانان تمام شد.

امام جمعه شادگان با اهمیت دانستن برنامه امروز در شادگان، گفت: بازسازی واقعه غدیر خم بزرگ‌ترین و مهم ترین رویداد در شهرستان شادگان است و مردم ولایت مدار این شهرستان استقبال بسیار خوبی را از این نمایش بسیار مهم انجام دادند.

رییس شورای فرهنگ عمومی شادگان درباره مفید بودن این برنامه های فرهنگی، اظهار داشت: برگزاری چنین برنامه‌هایی تأثیر بسزایی در آشنایی جوانان و نوجوانان با فرهنگ ولایت و شیعه دارد که انتظار می رود این برنامه های فرهنگی و مفید بیش از پیش گسترش پیدا کنند.

حجت الاسلام شرفی در پایان از دست اندرکاران و سپاه ناحیه شادگان بخاطر اجرای بازسازی و نمایش بسیار زیبای واقعه غدیرخم تقدیر و تشکر کرد و افزود: این برنامه سبب شد مردم به ویژه جوانان نسبت به اهمیت امامت و ولایت شناخت بیشتری پیدا کنند.

گفتنی است، در این مراسم معنوی و فرهنگی آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در میام مردم ولایت مدار شادگان حضور پیدا کرد و از این واقعه بازسازی شده دیدن کرد./9453/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات