۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: ۵۲۳۷۳۶
همزمان با سالروز عید غدیر؛

همایش غدیریه در آستان مقدس حضرت معصومه برگزار شد

همزمان با سالروز عید غدیر همایش غدیریه در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) به همت امور فرهنگی خواهران برگزار شد.
غدیر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگ غدیریه همزمان با سالروز عید سعید غدیر، به همت امور فرهنگی خواهران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در شبستان نجمه خاتون(س) با اجتماع پرشور بانوان برگزار شد.

در این همایش خطبه غدیر حضرت رسول(ص) برای بانوان قرائت شد و ابعاد مختلف این خطبه از سوی خانم آل مرتضی مبلغ بین المللی حوزه برای حاضران در جلسه تبیین شد..

در این مراسم خانم آل مرتضی ابعاد مختلف خطبه غدیر را تبیین کرد و گفت: خواندن این خطبه و انس با آن برکات زیادی در زندگی انسان دارد و کسی که مؤمن به آیین اسلام است سعی می کند این خطبه را فرا بگیرد زیرا می داند فرا گرفتن این خطبه تلاش در جهت دست یابی به قرب الی الله است.

وی با اشاره به این که حضرت رسول(ص) در این خطبه صفات ذاتیه، فعلیه، سلبیه و صفات ثبوتیه خداوند را بیان می کنند، افزود: حضرت رسول(ص) در این خطبه به دقت فضائل ودلاوری های امام علی(ع) را مطرح کرده و خدمات ایشان را به اسلام برای مردم تبیین می کنند.

مبلغ عرصه بین الملل ادامه داد: در این خطبه حضرت رسول(ص) امام علی(ع) را برترین خلایق و محبوب ترین خلایق نزد خدا و رسولش عنوان کرده و بیان می کنند که هیچکس شایستگی قرار گرفتن در مقام امامت را به جز امام علی(ع) ندارد.

خانم آل مرتضی ادامه داد: مطالعه خطبه غدیر و سخنرانی حضرت رسول(ص) در این خطبه شبهه منکران ولایت امام علی(ع) را برطرف کرده و نشان می دهد که برای گفتن واژه دوست نیاز به این همه مقدمه چینی و بیان فضایل امام علی(ع) نبود.

وی یادآور شد: بانوان مسلمان باید خطبه غدیر را بیاموزند و بند بند آن را مطالعه کرده و این خطبه را به فرزندان خود نیز آموزش دهند.

همچنین در این مراسم حجت الاسلام رضایی قمی با بیان این که غدیر عید بیعت با امام زمان(عج) برای پایبندی و ولایتمداری به سیره آل الله در تمامی عرصه ها است، گفت: قرائت دعای ندبه یکی از اعمال مستحبی روز عید غدیر است و مسلمانان می توانند این دعا را تاپایان روز بخوانند.

وی همچینن برای اطعام مردم و نیازمندان در روز غدیر برکات زیادی را عنوان کرد و گفت: هر کس در روز عید غدیر یک نفر را اطعام کرده، مانند این است که هزاران و میلیون ها پیامبر و انبیای الهی را اطعام کرده است.

حجت الاسلام رضایی قمی یادآورشد: ولایت نعمتی است که در قیامت درباره آن از انسان پرسیده می شود بنابراین با ولایتمداری باید شاکر این برترین نعمت الهی باشیم./968/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات