۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۲۳۷۵۶
مبلغ عرصه بین الملل:

کمال ولایتمداری، تبعیت و عمل به خطبه غدیر است

مبلغ عرصه بین الملل با بیان اینکه کمال ولایتمداری، تبعیت در آموختن، عمل و نشر خطبه غدیر در میان ابناء بشر است، گفت: انسان جز با تقوا و تلاش نمی تواند خود را به ولایت امام علی(ع) نزدیک کند.
امام علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم آل مرتضی، مبلغ عرصه بین الملل ظهر امروز در همایش غدیریه که در شبستان نجمه خاتون(س) آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به خطبه غدیر حضرت رسول(ص) گفت: آن حضرت در این فراز از خطبه و فراز دوم به صفات خداوند اشاره دارند و صفات ذاتیه، فعلیه، سلبیه و ثبوتیه را بیان می کنند.

مبلغ عرصه بین الملل تصریح کرد: حضرت رسول(ص) در این فراز پس از بیان صفات فعلیه خداوند می فرمایند خداوند بلند مرتبه بوده و در عین بلند مرتبگی نزدیکترین شخص به بندگان است و تمامی منابع عزت در نزد خداوند است و هرکس که عزت و قدرت را می خواهد به جای اینکه به سراغ سایر انسان های برود به سراغ خداوند می رود.

خانم آل مرتضی افزود: حضرت رسول(ص) در فراز دیگر خطبه می فرمایند« احمدوه کثیرا» یعنی اینکه شکر خداوند دائمی است و انسان نه تنها در حال آسایش بلکه در حالت سختی باید نیز شکر گزار خداوند باشد.

وی اظهار داشت: کمال شکر، اطاعت، تسلیم و تبعیت در این است که انسان از برترین نعمتی که خداوند به او اعطا کرده قدردان باشد بنابراین کمال تبعیت در آموختن خطبه غدیر و عمل به ولایت ائمه معصوم(ع) است.

مبلغ عرصه بین الملل با اشاره به اینکه آموختن معارف دینی خدمت به خداوند است، تصریح کرد: کسی می خواهد به خطبه غدیر عمل کند باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد و به دلیل بروز دردسر از انجام این فریضه الهی پرهیز نکند.

خانم آل مرتضی با اشاره به اینکه در فراز سوم خطبه غدیر حضرت رسول(ص) با اشاره به فضایل امام علی(ع) ایشان را اول مؤمن به خداوند و رسولش عنوان می کنند، گفت: حضرت رسول(ص) می فرمایند که امام علی(ع) برترین خلایق هستند.

وی افزود: در فراز چهارم از خطبه امامت امام علی(ع) رسما از سوی رسول خدا(ص) اعلام می شود و در فراز پنجم برای رفه شک و شبهه زدایی حضرت رسول(ص) به تبیین اوصاف ائمه معصوم پرداخته و به صراحت ویژگی امام عصر و تشکیل حکومت عدل جهانی به دست ایشان و چیره شدن دین حق بر سایر ادیان را اعلام می کنند و علت این رفتار حضرت آن است که مردم بدانند امامت بر 12 نفر استوار بوده و با وجود اینکه امام عصر غایب است ولی مردم مانند خورشید پشت ابر از وجود ایشان بهره مند می شوند.

مبلغ عرصه بین الملل یادآور شد: آنچه که ما را به امامت امام علی(ع) و ولایت ایشان نزدیک می کند اصلاح جامعه است و اصلاح جامعه جز در پناه تقوا و ایمان ممکن نخواهد بود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات