۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۵۲۳۷۸۶
حجت الاسلام پناهیان:

آزادی حقیقی با اطاعت و تبعیت از ولایت میسر می‌شود

استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه ولایت مانع به بردگی کشیده شدن انسان‌ها است، گفت: اساسی‌ترین مشکل بشر در پذیرش ولایت است آزادی حقیقی با اطاعت و تبعیت از ولایت میسر می‌شود.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیرضا پناهیان استاد حوزه و دانشگاه، شنبه در مراسمی که به مناسبت روز عید سعید غدیر در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد، گفت: حقیقت دین، باور کردن وجود پروردگار عالم نیست زیرا وجود خداوند مانند خورشید تابان پرفروغ و آشکار است که انکار او دشوار است.

وی افزود: حقیقت دین نفی غیر خدا برای سرپرستی انسان است از زمانی که انسان به دنیا گام می‌نهد سرپرست و رب‌های دروغین پیدا می‌کند بنابراین خارج شدن از سیطره سرپرستان غیر الهی به عنوان یک مساله مهم و جدی برای او به شمار می‌رود.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه انسان‌های فراوانی خواستار ریاست طلبی و حکومت بر مردم هستند، ابراز کرد: همه انسان‌ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم در معرض به بردگی کشیده شدن هستند ما باید این خطر را جدی بگیریم.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بیشترین نگرانی والدین این است که مبادا فرزندانشان به وجود مقدس پروردگار بی اعتقاد شوند، خطر بی اعتقادی به خداوند خطر جدی نیست زیرا با توبه مرتفع می‌شود بلکه نکته اصلی بندگی غیر خداوند است.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه امام قدرتمندترین نیرو در حیات بشری است، گفت: در دوران ظهور کافران و منافقان نابود نمی‌شوند بلکه ذلیل می‌شوند امروز برخی اصل و فرع ولایت فقیه را قبول ندارند اما با مشاهده ناامنی‌های موجود در منطقه به مدیریت و رهبری خوب ولایت فقیه اعتراف می‌کنند.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه ولایت مانع به بردگی کشیده شدن انسان‌ها است، تصریح کرد: این توانایی نشان از قدرت الهی این جایگاه است.

حجت الاسلام پناهیان ادامه داد: مهمترین خطری که انسان را تهدید می‌کند واسطه قرار گرفتن بت بین انسان و خداوند است در حالی که باید اولیای الهی بین انسان و خداوند واسطه باشند بنابراین نخستین مشکل مردم در پذیرش ولایت است.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه امام استعدادهای انسان‌ها را پرورش می‌دهد، اظهار داشت: آزادی حقیقی با اطاعت و تبعیت از ولایت میسر می‌شود بنابراین اعمال انسان باید براساس نفی طاغوت و اطاعت از ولایت باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از درس اخلاق‌ها فلسفه‌اش این است که ما را برده‌های اخلاقی آرام و رامی برای ارباب‌ها بار بیاورند بنابراین درس اخلاقی که انسان را انقلابی نکند به جهنم خواهد برد چه بسا قرآن خوانانی که قرآن آنان را لعنت می‌کند.

استاد حوزه علمیه در پایان خاطر نشان کرد: برخی از درسهای اخلاق به نحوی ارائه می‌شود که انسان درد بردگی را درک نکند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات