۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۵۲۳۸۱۷
آیت الله موسوی جزایری:

غدیر روز وحدت مسلمانان است

آیت الله موسوی جزایری گفت: غدیر خم فقط مختص شیعیان نیست و تمام مسلمانان جهان باید در پرتو ولایت امام علی(ع) قرار گیرند و متحد باشند.
آیت الله موسوی جزایری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری، نماینده ولی فقیه در خوزستان، شامگاه شنبه در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه علمیه امام خمینی و فاطمیون اهواز که در مسجد فاطمیون اهواز برگزار شد، با اشاره به آیه شریفه «وَ الْبَلَدُ الطَّيِّبُ يَخْرُجُ نَباتُهُ بِإِذْنِ رَبِّهِ وَ الَّذي خَبُثَ لا يَخْرُجُ إِلاَّ نَکِداً ...» اظهار داشت: از مصدایق سرزمین همین مساجد هستند و از جمله مساجد خوب در اهواز مسجد فاطمیه است که با کمک خیرین، حوزه علمیه فاطمیون در کنار آن تأسیس شد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به بایسته های روحانیت خاطرنشان کرد: در روحانیت باید مهارتهای کاری را بلد بود؛ نسل جوان را جذب کرد و بتوان سؤالات مردم را به خوبی پاسخ داد و در نتیجه بتوان به طور حسنه ای آنها را به راه خداوند و رسول اکرم (ص) هدایت کرد.

زعیم حوزه علمیه خوزستان با بیان اینکه در علمای جوان ما، به ویژه در حوزه علمیه اهواز بایسته های روحانیت به خوبی وجود دارد، ابراز داشت: همه نعمت ها در پرتو نعمت ولایت است همانگونه که خداوند در آیه «الْيَوْمَ أَکْمَلْتُ لَکُمْ دينَکُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْکُمْ نِعْمَتي‏ وَ رَضيتُ لَکُمُ الْإِسْلامَ ديناً» بیان می کند.

امام جمعه اهواز با اشاره به عمامه گذاری امیرمؤمنان در روز غدیر از سوی پیامبر اکرم(ص) گفت: علامه امینی در کتاب الغدیر روایت کرده است که پس از آنکه پیامبر اکرم(ص) جمله «من کنت مولاه و هذا علی مولاه» را خطاب به مردم فرمود؛ عمامه را از سر خود پایین آورد و بر سر علی بن ابی طالب قرار داد.

آیت الله موسوی جزایری با بیان اینکه روز غدیر روز وحدت مسلمانان است، تصریح کرد: روایت شده است که در روز غدیر خلیفه اول و ثانی از پیشگامان بودند و در صف نخست اجتماع ایستاده بودند؛ در نتیجه با توجه به این موضوع پیشنهاد ما این است که روز غدیر، روز وحدت بین مسلمان باشد.

وی در پایان عنوان داشت: غدیر خم فقط مختص شیعیان نیست و تمام مسلمانان جهان باید در پرتو ولایت امام علی(ع) قرار گیرند و متحد باشند./۹۴۵۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات