۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۵۲۳۸۲۷
نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان:

انحرافات موجود در جهان اسلام نتیجه عدم درک ولایت است

آیت الله سلیمانی نسل کشی، آزار و اذیت حافظان قرآن کریم، زنان و کودکان را در میانمار محکوم کرد و گفت: کسانی که این جنایات را مرتکب می شوند بویی از انسانیت نبرده اند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباسعلی سلیمانی در مراسم گرامیداشت عید غدیر که در مسجد الغدیر قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت تبیین ابعاد مختلف واقعه غدیر گفت: در اواخر عمر مبارک پیامبر اکرم(ص)، جبرائیل امین بر ایشان نازل شد و عرض کرد «خداوند به شما سلام رساند و فرمود من قبض روح پیامبری از پیامبرانم را انجام نمی دهم مگر اینکه دین او تکمیل شده باشد و حجت برای مردم تمام شود؛ دین تو در دو فریضه ناقص است، یکی فریضه حج و دیگری امر ولایت است؛ هرگز زمین را خالی از حجت نخواهم گذاشت».

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیامبر اکرم(ص) پس از این امر الهی به منادیانی دستور داد تا در میان مردم اعلام کنند که رسول خدا قصد حج دارند؛ این سبب گشت تا هزاران نفر در این حج شرکت کنند.

وی با بیان این که آخرین حج پیامبر اکرم(ص) «حجة الوداع»، «حجة الاسلام» و «حجة البلاغ» نام دارد، اظهار داشت: «حجة الاسلام» از این جهت نامیده شد چون دین اسلام در این حج به طور کامل مطرح شد و دیگر نقصی نداشت و «حجة البلاغ» از این جهت نام گرفت که ولایت امیرالمؤمنین(ع) به مردم ابلاغ شده و ایشان به عنوان جانشین پیامبر اکرم(ص) معرفی شدند.

آیت الله سلیمانی با اشاره به این که پیامبر اکرم(ص) به مدت سه روز مردم را در غدیر نگه داشتند، ابراز داشت: این موضوع نشانگر این است که ولایت همسنگ و هم تراز رسالت است؛ جز امامت هیچ امر دیگری قادر نیست جایگزین نبوت شود.

نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اهل سنت اصل واقعه غدیر را قبول دارند، اما قائل  به این هستند که این موضوع برای اعلام دوستی بوده، نه این که پیامبر اکرم(ص) امام علی(ع) را جانشین خود معرفی کند؛ در پاسخ به آنها باید گفت که آیا محبت حضرت علی(ع) هم تراز رسالت است، یا ولایت و امامت ایشان؟ آیا با اعلام محبت نکردن دین ناقص می ماند، یا با اعلام نکردن ولی و جانشین؟

وی در ادامه گفت: دشمنان امروزه به این دلیل با کشور ایران دشمنی دارند که ما اسلام را در قالب حکومت مطرح کرده ایم؛ این اسلام حقیقی است که آمریکا را به دشمنی وا داشته است.

آیت الله سلیمانی بیان کرد: شهید مطهری در خاطراتی که از دوران دستگیری خودش به وسیله ساواک مطرح کرده، گفته است که ساواک با نماز، تبلیغ، منبر و غیره کاری ندارد، تنها مشکل شان این است که ما اسلام را در قالب حکومت مطرح کرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان با بیان این که غدیر روز تعیین نهاد نگهداری از شریعت است، گفت: ائمه معصومین(ع) تنها کسانی هستند که همه وجود خودشان را فدای دین خداوند کردند؛ به یقین احدی جز ایشان صلاحیت جانشینی پیامبر اکرم(ص) را نداشته و نخواهد داشت.

وی در پایان نسل کشی، آزار و اذیت حافظان قرآن کریم، زنان و کودکان را در میانمار محکوم و تصریح کرد: کسانی که این جنایات را مرتکب می شوند بویی از انسانیت نبرده اند و هیچ گونه درکی از ولایت ندارند./841/پ202/ج

ارسال نظرات