۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
کد خبر: ۵۲۳۸۳۸
حجت الاسلام مومنی:

محبت امیرمومنان آثار و برکات فراوانی دارد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه آتش جهنم بر محبان امام علی(ع) آسیبی وارد نمی‌کند، گفت: خداوند هر که را دوست داشته باشد محبت امام علی(ع) را در دلش قرار می‌دهد.
حجت الاسلام و المسلمین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، شب گذشته در مراسم جشن بزرگ دهه‌ غدیریه که در مسجد حضرت ابراهیم خلیل(ع) تهران برگزار شد، گفت: اول ظلمی که در تاریخ اسلام صورت گرفت این بود که اجازه ندادند پیامبر(ص) قبل از وفات وصیتشان را مکتوب کنند.

وی افزود: دلایل قرآنی و روایی فراوانی وجود دارد که پیامبر(ص) در هنگام وفات جانشینی برای خود انتخاب نکرده باشد.

حجت الاسلام مومنی با تاکید بر این غیر از خداوند متعال کسی نمی‌تواند برای امت ولی و رهبر انتخاب کند، بیان داشت: امام باید از ناحیه خدا انتخاب شود بنابراین جانشین پیامبر(ص) از سوی پروردگار عالم هستی انتخاب شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: جانشینی پیامبر(ص) یک امر مهم و خطیر است و تنها کسی می‌تواند این مقام را اخذ کند که یک لکه ننگ و ظلمانی در پرونده خود و اجدادش وجود نداشته باشد بنابراین با توجه به شخصیت امیرمومنان علی(ع) مشاهده می‌کنیم که خود از پاکان و آبا و اجداد ایشان موحد و کلیدار خانه خداوند بودند.

این خطیب مشهور با اشاره به فضائل امیرمومنان علی(ع) گفت: حضرت زهرا(س) فرمودند: هر کسی خدا دوستش داشته باشد محبت امام علی(ع) را در دل او قرار می‌دهد؛ محبت امیرمومنان(ع) آثار و برکات فراوان دارد.

وی ادامه داد:  پیامبر(ص) فرمودند: نگاه به سیمای امیرالمومنان(ع) بالاترین ثروت و تجارت است؛ در جای دیگر فرمودند: خداوند در شب معراج فرمود هر کسی که محبت امام علی(ع) را در دل داشته باشد آتش جهنم به او هیچ صدمه‌ای وارد نمی‌کند.

حجت الاسلام مومنی در پایان خاطر نشان کرد: محبان حضرت علی(ع) از هر دری که بخواهید می‌تواند وارد بهشت شود./۸۱۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات