۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰
کد خبر: ۵۲۳۸۴۸
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی:

مراسم عمامه گذاری طلاب استان مرکزی برگزار می شود

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با بیان اینکه در هفته جاری مراسم عمامه گذاری طلاب استان مرکزی برگزار می شود، گفت: در حال حاضر از ۴۰ نفر از طلاب برای مصاحبه دعوت به عمل آمده است که از این تعداد ۲۶ نفر تا کنون مورد تایید قرار گرفته اند.
معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام مصطفی اوحدی معاون تھذیب حوزه علمیه استان مرکزی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا  در استان مرکزی، با بیان اینکه در هفته جاری مراسم عمامه گذاری طلاب استان مرکزی برگزار می شود، بیان داشت: در حال حاضر از 40 نفر از طلاب برای مصاحبه دعوت به عمل آمده است که از این تعداد 26 نفر تا کنون مورد تایید قرار گرفته اند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی بیان داشت: در این مراسم طلاب از شهرستان های ساوه، محلات، شازند و اراک حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه در این مراسم از علمای بزرگ استان مرکزی و شهرستان اراک نیز دعوت به عمل آمده است، افزود: آیت‌الله دری نجف‌آبادی نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، حجت الاسلام سید علی حسینی پور مدیر حوزه علمیه استان مرکزی و حجت الاسلام قاضی زاده مدیر حوزه علمیه حاج محمدابراهیم خوانساری نیز در این مراسم حضور خواهند داشت.

برگزاری کارگاه آموزشی طلاب

حجت الاسلام اوحدی، با بیان اینکه کارگاهی نیز برای طلاب معمم شده در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: در این کارگاه بایدها و نباید های زندگی، مهارت های طلبگی و مهارت های زندگی نیز به شرکت کنندگان آموزش داده می شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی با اشاره به اینکه همه ساله دو برنامه عمامه گذاری در استان مرکزی برگزار می شود، اظهار داشت: مرحله اول در اواخر فروردین ماه سال جاری با حضور 80 نفر از طلاب شهرستان های شازند، ساوه و اراک به یاری خداوند متعال اجرایی شد و جشن باشکوهی برگزار شد و این دومین مرحله عمامه گذاری در سال جدید است.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی نقش حوزه های علمیه را نقشی غیر قابل جایگزین و مهم عنوان کرد و ابراز داشت: هدایت فکری، سیاسی و اجتماعی جامعه به دست حوزه های علمیه میسر خواهد شد و همچنین حوزه های علمیه نقشی بزرگ در هدایت دینی، معنوی و تبلیغ دین مبین اسلام در جامعه امروزی دارند.

حجت الاسلام اوحدی، با بیان آیه "الَّذينَ يُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ"  تصریح کرد: تبلیغ رسالت خدا به عهده پیامبر عظیم الشان اسلام بوده است که در عصر غیبت بر عهده مبلغان و  مروجان شریعت است که با ابزاری محدود به وظیفه خود عمل می کنند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی افزود: امروز مردم و و مسؤولان ایران اسلامی باید در مسیر تبلیغ و ترویج دین اسلام گام بردارند و به خوبی از مبلغان و مروجان دین مبین اسلام حمایت کنند.

نقش مهم رسانه ها در تبلیغ دین اسلام

وی در ادامه آشنایی با سیره طلبگی، روش تحقیق و مباحثه، آداب طلبگی و تبلیغ دین مبین اسلام را از برنامه های پیش رو برای طلاب جدیدالورود دانست و اضافه کرد: طلاب جدید الورود به علم اندوزی، دانش اندوزی، خودسازی اخلاقی، روحی و یادگیری تخصصی علوم حوزوی می پردازند.

معاون تهذیب حوزه علمیه استان مرکزی در ادامه نقش رسانه ها و خبرگزاری ها را نقشی پر رنگ و مهم در تبلیغ دین اسلام برشمرد و بیان داشت: آنچه رسانه ها با رعایت امانت و تعهد دینی به مردم ابلاغ می کنند نقش بسزایی در ترویج دین مبین اسلام در جامعه دارد./842/ت302/ب1

ارسال نظرات