۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۵۲۳۸۷۷
رییس دانشگاه آزاد اسلامی قم خبرداد؛

دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم برگزار می شود

دومین کنگره شهدای دانشجوی استان قم با هدف انتقال فرهنگ ایثار و شهادت ۲۴ مهرماه برگزار می شود.
محمدرضا یوسفی رییس دانشگاه آزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان ستاد مرکزی کنگره شهدای دانشجوی استان قم پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج دیدار و گفت‌وگو کردند.

محمدرضا یوسفی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم و مسؤول ستاد برگزاری کنگره شهدای دانشجوی استان قم در این دیدار به تشریح جزئیات این یادواره پرداخت و اظهار داشت: در این کنگره که برای دومین بار در 24 مهرماه سال جاری در دانشگاه آزاد برگزار می شود، جمع زیادی از اساتید، اعضای هیأت علمی و دانشجویان بسیجی استان قم مشغول فعالیت هستند.

وی افزود: برنامه های زیادی در این کنگره در نظر گرفته شده که از جمله آنها دعوت از بیش از 400 خانواده شهدای استان قم و تجلیل از ده ها خانواده شهیدان دانشجو است؛ البته برای طول سال نیز برنامه های فرهنگی مستمری در نظر گرفته شده است و اهداف مهمی را در برگزاری این کنگره در نظر داریم.

مسؤول ستاد کنگره شهدای دانشجوی استان قم انتقال فرهنگ ایثار و شهادت را از جمله اصلی ترین انگیزه های برگزاری این کنگره دانست و خاطرنشان کرد: ما رسالت خودمان را انتقال سیره عاشورا به جوانان نسل جدید می دانیم و برای رسیدن به این مهم از هیچ کاری فروگذار نخواهیم کرد.

وی افزود: از جمله برنامه های ما بعد از این کنگره نام گذاری ساختمان ها به اسم شهدا، نصب تصاویر و یادمان های شهدا و ترویج سبک زندگی شهیدان برای دانشجویان است.

یوسفی با بیان این که در کنار این کنگره مباحثی از جمله امر به معروف و نهی از منکر و نماز نیز در دستور کار مجموعه قرار دارد، یادآور شد: از این رو فعالیت هایی را با همکاری ستاد اقامه نماز استان قم برای گسترش فرهنگ نماز در دانشگاه ها از گذشته داشته ایم تا جایی که دانشگاه آزاد به جهت حضور گسترده دانشجویانش در برنامه نماز جماعت مفتخر به اخذ لوح تقدیر شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود فعالیت در مسیر شهدا را ادای دین به آنها دانست و تأکید کرد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بر زنده نگاه داشتن یاد شهدا تأکید کردند، ما نیز می خواهیم با کارهایی هرچند کوچک مشمول این سخن باشیم و نسل جدید را نیز با دانشجویان شهیدی که در سنین آنها راه خدایی شدن را پیدا کردند، آشنا کنیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات