۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۲۳۸۸۶
آیت الله حسینی بوشهری در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه آمل:

طلاب به دنبال انتقال پیام اسلام به سراسر جهان باشند

آیت الله حسینی بوشهری گفت: طلاب حوزه علمیه برای ایران درس نخوانند و برای سراسر جهان مطالعه داشته باشند تا پیام اسلام به دنیا منتقل شده و روز به روز بر مشتاقان مکتب اهل بیت(ع) افزوده شود.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه شهرستان آمل با بیان اینکه در سه مورد قرآن آمده خداوند متعال نعمتی که داد منتی برای بندگان بوده است، گفت: نعمت اسلام، نعمت نبوت و نعمت ولایت از جمله این نعمت ها هستند.

وی افزود: خداوند متعال برای هدایت و راهنمایی در مسیر اسلام نعمت نبوت را قرار داد که برای کل بشریت بود و مومنان می توانند از نعمت نبوت بهره مند شوند.

آیت الله حسینی بوشهری ادامه داد: ما بر نعمت ولایت منتظر هستیم تا آن روز فرا رسد و جهان را پر از عدل و داد کند که برای نجات عالمیان خداوند بر ما منت قرار داده است.

امام جمعه قم با اشاره به اقدامات قابل تحسین حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل ادامه داد: این حوزه که تحت زعامت حضرت آیت الله جوادی آملی آن شخصیت با تقوا و جا افتاده در حوزه علمیه قرار دارد باید شاهد چنین تحولاتی در آن باشیم.

آیت الله بوشهری اظهارداشت: شخصیت های دینی بزرگی از شهر آمل برخاستند که در حال حاضر وجود علامتین جوادی و حسن زاده آملی مایه افتخار نه تنها مازندران و کشور بلکه جهان اسلام است.

وی با اشاره به جایگاه حوزه های علمیه در کشور تصریح کرد: هسته اصلی حوزه های علمیه از زمان پیامبر گرامی اسلام و شاگردانی که در کنارشان بودند به وجود آمد و بعد از ایشان در محضر امام علی(ع) که چه بزرگانی تربیت شدند و براساس  شرایط خاص در زمان امام جعفر صادق(ع) به رشد و کمال رسید.

عضو شورای عالی حوزه علمیه ادامه داد: تا عصر غیبت نقش علما و بزرگان دینی در پرورش و تربیت کسانی موثر بوده و نمونه بارز آن حضرت آیت الله جوادی آملی است که با راه اندازی مراکز علمی و دینی در داخل و خارج از کشور اثرگذار بوده است.

وی با بیان اینکه حوزه مطلوب دارای شاخص هایی است، ادامه داد: سه نگاه مطلوب در حوزه وجود دارد و حوزه های علمیه باید از حالت رکود خارج شوند و به حال و آینده کاری نداشته باشد و همراه با زمان اندیشه کند.

آیت الله حسینی بوشهری با اشاره به اینگه در نگاه سوم برای حوزه مطلوب افزون بر اصالت و سنتی بودن در حوزه چشمش را به گذشته نمی بندد و مقتضیات امروز را در نظر می گیرد، ادامه داد: حوزه امروز را بررسی و از آینده غفلت نمی کند که ضرورت دارد برای آینده برنامه ریزی لازم و شایسته ای داشته باشد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه نیاز است حوزه های علمیه از لحاظ محتوا، آموزش، تنوع در علوم، اخلاق و سیاست فکری به روز باشند، گفت: در اینگونه حوزه ها طلبه ای که از مدرسه بیرون می آید متناسب با فضای جامعه صحبت می کند و حوزه ها زمان زده نبوده و آگاه به زمان هستند و برای جامعه برنامه ریزی دارند.

وی افزود: حوزه مطلوب راه ورود و خروج را می شناسد و کسی که ورودی را نشناسد خروجی را به درستی نمی شناسد از این رو ضرورت دارد به این امر مهم و اساسی توجه شود.

امام جمعه قم ادامه داد: حوزه مطلوب دارای استقلال است که مقام معظم رهبری فرمودند حوزه باید مستقل و بی تفاوت نسبت به نظام اسلامی نباشد و اگر انتقادی می کند از سر لطف است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه اظهار داشت: حوزه مطلوب اخلاق محور و نواندیش است و به مسائل جامعه فکر می کند و نیاز است نسبت به مسائل مختلف یک بعدی نیندیشد.

آیت الله حسینی بوشهری ضمن توصیه به طلاب حوزه های علمیه شهرستان آمل درباره استفاده از فرصت های طلایی گفت: کسی که می خواهد امر به معروف کند باید آمر به حلال و حرام باشد تا بتواند در جامعه همانند حضرت آیت الله جوادی آملی اثرگذار شود.

وی بیان داشت: طلبه باید روح پرسشگری داشته باشند تا به جایی برسد و حرمت اساتید و جایگاه آن را بداند که اگر حریم را حفط کند موفق می شود و امروز نیز اگر در عصر غیبت پرچم دین برافراشته است به سبب مجاهدت ها و عملکرد علما، مراجع و بزرگان دینی بوده است.

آیت الله حسینی بوشهری تصریح کرد: شما برای ایران درس نخوانید و برای دور دست ها مطالعه داشته باشید که رسالت پیامبر گرامی اسلام علی الناس است و رسالت اهل علم نیز در همین راستا قرار دارد تا پیام شما به دنیا منتقل شده و روز به روز بر مشتاقان مکتب اهل بیت(ع) افزوده شود./۱۳۱۴/پ202/ب1

ارسال نظرات