۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۵۲۳۸۸۷
رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء:

حوزه علمیه به دنبال خلق آثار ماندگار برای مکتب اسلام باشد

حجت الاسلام جوادی‌ آملی با بیان این که حوزه علمیه به دنبال خلق آثار ماندگار برای مکتب اسلام باشد، گفت: حوزه های علمیه باید مرزهای جهانی را روشن کنند و بر منبر عرشی حج بیایند و جهانی حرف بزنند.
مرتضی جوادی آملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام مرتضی جوادی، رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه علمیه شهرستان آمل با بیان اینکه هیچ نعمتی بالاتر از نعمت توحید و هیچ حمد و ثنایی در جهت توحید نیست، گفت: بعد از توحید نعمتی عظیم تر از رسالت نیست و حمد و ثنایی که در جهت رسالت پیامبر گرامی اسلام و انبیای الهی است در رتبه دوم قرار دارد.

حجت الاسلام جوادی آملی افزود: هیچ چیز بعد از نعمت توحید بالاتر از ولایت نیست و امروز ما بسیار سپاسگزاریم که از نعمت ولایت برخوردار هستیم و حجی که از نعمت ولایت بهره مند نباشد حج بی روح بوده و روح ولایت است که حج توحیدی را بر انسان معنا می کند.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه در جایگاهی رفیع بوده و در نظام دینی و حکومت دینی اثرگذار هستند و اگر بخواهیم مقام حوزه های علمیه و مراکز علمی برای جامعه فراهم شود نیاز است به دنبال آیین الهی، کتاب و سنت مقدس باشیم.

حجت الاسلام جوادی آملی یادآورشد: حوزه های علمیه ای که به دنبال دین و فهم دینی تلاش کنند این حوزه ها مقدس و مورد عنایت و ارزشمند هستند.

رییس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء ادامه داد: حوزه های علمیه امروز با توجه به رسالت جهانی، مسؤولیت های مهمی برعهده دارند که چشم انداز حوزه امام حسن عسکری(ع) در همین جهت قرار دارد.

مسؤول حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) آمل با بیان اینکه قریب به 15 سال است مدرسه امام حسن عسکری(ع) تاسیس شده است، گفت: در این مدت توفیقات فراوانی به جهت حضور مدیران، اساتید و طلاب تلاش گر حاصل آمده است.

وی تصریح کرد: حوزه ها در مراحل مختلف خروجی دارند و اگر ریزش  داشته باشند سبب خسارت می شوند و هرکسی وارد حوزه می شود باید جذب و امکان پرواز داشته باشد.

حجت الاسلام جوادی آملی با اشاره به تاکیدات نظام اسلامی و مقام معظم رهبری در جهت کسب مدارج عالی علمی در جامعه، گفت: ما از شما سعی و تلاش می خواهیم که با جدیت و کوشش الگو باشید و حوزه های علمیه باید مرزهای جهانی را روشن کنند و بر منبر عرشی حج بیایند و جهانی حرف بزنند که آثار تسنیم حضرت آیت الله جوادی آملی برای مکتب اسلام به یادگار بماند و همین علما و بزرگان دینی برخواسته از روستاها هستند که امروز در حوزه های علمیه جایگاه ویژه ای دارند.

وی با اشاره به اضافه شدن حوزه علمیه ابوالحسن آمل به مجموعه حوزه علمیه امام حسن عسکری(ع) گفت: امیدواریم که این دو حوزه حلقه اتصالی برای پیشرفت طلاب علوم دینی باشد که بتوانیم در آینده بسیار نزدیک مجتمع آموزشی و پژوهشی امام حسن عسکری(ع) شکل بگیرد./۱۳۱۴/پ202/ب1

ارسال نظرات