۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۵۲۳۹۲۰
معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان:

فعالیت اساتید مشاور در حفظ و ارتقای سلامت روحی طلاب مؤثر است

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان با بیان اینکه فعالیت اساتید مشاور در حفظ و ارتقای سلامت روحی طلاب مؤثر است، گفت: مدارسی که از حضور و فعالیت اساتید مشاور محروم هستند با همکاری دیگر مدارس باید به صورت حضوری و یا تلفنی از وجود اساتید مشاور بهره مند شوند.
حوزه علمیه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، سمیه عزیزی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان، بعد از ظهر امروز، در برگزاری نخستین نشست هم اندیشی مشاوران مدارس علمیه استان که در مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران لرستان برگزار شد، گفت: با توجه به تعداد طلاب و شرایط مدارس علمیه استان برخی مدارس از حضور اساتید مشاور محروم هستند.

وی تصریح کرد: این مدارس برای ارائه مشاوره به طلاب باید از ظرفیت اساتید مشاور دیگر مدارس بهره مند شوند و اساتید باید همکاری لازم را با آنان داشته باشند.

عزیزی داشتن صبر و بردباری، اخلاص، پشتکار، تقوا و خویشتن داری را از جمله عواملی عنوان کرد که در ارائه مشاوره به طلاب مؤثر است.

وی در نظر گرفتن زمان مناسب برای ارائه مشاوره را لازم خواند و افزود: اساتید مشاور ابتدا باید باور و اعتماد طلاب را نسبت به خود تقویت کنند به گونه ای که طلاب در بیان مشکلات خود به راحتی حرف بزنند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران لرستان در ادامه روی باز، خوش اخلاقی و برخورد مناسب را از دیگر عواملی عنوان کرد که باید مورد توجه ویژه اساتید مشاور قرار گیرد.

وی ارائه مشاوره به موقع را در راستای رفع مشکلات طلاب، حفظ و ارتقای سلامت روحی و روانی طلاب عنوان کرد و گفت: برای انجام فعالیت های مشاوره اثرگذار باید فضای لازم را فراهم کرد.

عزیزی با اشاره به ارائه سرفصل های لازم برای فعالیت اساتید مشاور بیان کرد: اساتید مشاور همواره باید بر اساس اصول و سرفصل های ارائه شده فعالیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه در طول سال کارگاه های آموزشی ویژه اساتید مشاور برگزار می شود، عنوان داشت: این کارگاه ها با هدف دانش افزایی و توانمند سازی اساتید در ارائه فعالیت های مشاوره ای برگزار می شود و انتظار می رود همه اساتید مشاور در کارگاه ها شرکت کنند./9459/پ203/ب1

ارسال نظرات