۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۸
کد خبر: ۵۲۳۹۲۱
حجت الاسلام عزت زمانی مطرح کرد؛

حفظ شؤون طلبگی مهم‌ترین اصل تبلیغ عمومی

مدیرمؤسسه ولاء منتظر حضور مبلغان در عرصه های عمومی را اصلی مبارک دانست و بر حفظ شؤون طلبگی در تبلیغ عمومی تأکید کرد.
حجت الاسلام عزت زمانی

حجت الاسلام رضا عزت زمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به اهمیت تبلیغ در فضای عمومی عنوان کرد: تبلیغ دین باید همراه با حضور در بین مردم و زندگی کردن با مردم باشد.

وی افزود: اگر طلاب و روحانیان شبیه مردم زندگی کنند و با حسن اخلاق و منش اسلامی و معاشرت صحیح با مردم رفتار کنند، ابلاغ پیام دین آسان‌تر و مؤثرتر خواهد بود.

مدیرمؤسسه ولاء منتظر تصریح کرد: رفع مسائل مردم و درک شرایط زندگی آنها کار مهم روحانیت است و انقلاب اسلامی نیز به واسطه حضور روحانیان در میان مردم به پیروزی رسید و اوج اثرگذاری روحانیان بر مردم از زمانی آغاز شد که مبلغان در میان مردم حاضر شدند.

وی حضور روحانیان در بین مردم را یک اصل تبلیغی مهم دانست و خاطرنشان کرد: حضور روحانیان در فضای عمومی جامعه یک اصل ضروری است و جمله معروف امام خمینی(ره) که می فرمایند: «اگر می بینید در یک روستا حسن خلق جریان دارد و مردم متدین هستند و مشی الهی دارند، شک نکنید طی صد سال گذشته بین آنها یک عالم ربانی زندگی کرده است» نشان دهنده اهمیت این حضور است.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: حفظ شأن و جایگاه روحانیت در تأثیرگذاری تبلیغ را به عنوان یک اصل مهم باید در نظر داشت و بررسی کرد که آیا برای تبلیغ دین می توان از هر ابزار و روشی استفاده کرد و هر رفتاری را انجام داد؟

وی تأکید کرد: عقل، منطق و همچنین شأن طلبگی و سنت علما این موضوع را تأیید نمی کند و حتی رهبر معظم انقلاب هم که تمام وجودشان وقف دین است، حفظ شؤون را در زندگی و برخوردهای اجتماعیشان به وضوح می توان دید.

مدیرمؤسسه ولاء منتظر ادامه داد: برای تبلیغ مؤثر در فضای عمومی باید راهکارها و ابزارهایی را به واسطه خلاقیت طراحی کرد که در همه شرایط زمانی و مکانی بتوانیم حرف دین را زده و از سویی نیز حفظ شؤونات طبگی انجام شود.

وی ابراز کرد: طلاب جوان و مبلغان ما باید زیر نظر بزرگان، روش تبلیغ صحیح را آموزش ببینند چراکه ابزار، روش و بایسته های تبلیغی و ابلاغ پیام دین باید همراه با درک شرایط طلبگی و حفظ شؤونات روحانیت باشد.

حجت الاسلام عزت زمانی افزود: طلاب جوان ما نباید به گونه ای کار تبلیغ را انجام دهند که مورد تمسخر قرار گرفته و وهن دین و روحانیت انجام شود و حضور در بین مردم و عرصه های عمومی به هر قیمتی پذیرفته نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصل حضور در میان مردم و مکان های عمومی اصل مبارکی است اما باید دقت کرد با حفظ شؤون طلبگی، لباس و شأن روحانیت، مبلغان بازیچه دست دشمنان و نا اهلان قرار نگیرند و اصل حرکت تبلیغی طلاب تخطئه نشود./872/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات