۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۵۲۴۰۴۱
مدیر مدرسه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن:

امامت، استمرار نبوت پیامبر رحمت است

حجت الاسلام علم الهدی گفت: امام موسی کاظم(ع) به دردهای اجتماعی امروز ما از زمان‌های دور ورود پیدا کرده بودند و سخنان گوهر باری که برای مردم به جا گذاشته‌اند در حقیقت آبی بر آتش دردهای جامعه امروز است.
حجت الاسلام علم الهدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدباقر علم الهدی مدیر مدرسه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در مراسمی که شامگاه یکشنبه 19 شهریور 96 در آستان مقدس امامزاده صالح(ع) برگزار شد، گفت: امامت در حقیت ادامه نبوت است و همان رسالتی است که خداوند متعال بر قلب نازنین پیامبر اکرم(ص) نازل کرده و تکمیل و تتمیم رسالت به دست با کفایت چهره‌ها و شخصیت‌های برگزیده‌ای است که یکی پس از دیگری از ناحیه پروردگار عالم انتخاب می‌شدند.

وی افزود: همان‌طور که در روایات نیز وارد شده امام و حجت خداوند از ناحیه خداوند متعال انتخاب می‌شود. گاهی اوقات بر اساس اراده و خواست خداوند متعال، امام و حجت خدا از فرزند اول امام قبل نبوده و گاهی فرزندان دوم و بعدی امام قبل به جانشینی انتخاب می‌شدند.

مدیر مدرسه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در ادامه ابراز داشت: امام علی(ع) نیز از جانب حضرت حق انتخاب شد و ابلاغ آن به عهده پیامبر اکرم(ص) بود. امامت استمرار نبوت پیامبر رحمت(ص) است. اگر امامت نبود رسالت پیغمبر(ص) کمال لازم را پیدا نمی‌کرد.

وی اظهار داشت: در نگاه شیعه، امام تتمیم کننده و تکمیل کننده رسالت و مجری احکام قرآن است و امیرالمومنین سر سلسله حلقه اوصیای الهی است تا اینکه این مقام به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد.

حجت الاسلام علم الهدی بیان داشت: این بزرگواران الگوهای برتر زندگانی مردم هستند؛ اگر قرار است مردم کتاب آسمانی قرآن کریم را به عنوان دستور زندگی خود قرار دهند طبیعتاً نیازمند چهره‌ها و شخصیت‌هایی هستند که احکام خداوند را برای مردم بازگو کرده و آیات الهی را برای آنها به اجرا درآورد.

وی در ادامه ابراز داشت: مردم نیاز به شخصیتی داشتند که با مردم از قرآن سخن بگوید و اسرار قرآن را برای مردم کشف کند و کام‌های تشنه مردم را در کنار زلال معرفتی قرآن سیراب کند. ابعاد مختلف شخصیتی ائمه اطهار(ع) و وجود مقدس امام موسی کاظم(ع) همواره نیاز به نگاه مجدد دارد به علت اینکه کشفیات وجود این بزرگواران، زوایای تازه‌ای را در نگاه انسان روشن می‌کند.

مدیر مدرسه علمیه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) در ادامه ابراز داشت: وجود مقدس امام موسی کاظم(ع) در یک شرایط بسیار سخت خفقان دوران بنی عباس زندگی کرده‌اند و ائمه اطهار(ع) را یک چالش در مسیر حکومت‌های خود می‌دیدند. بنی عباس در ظاهر به امام موسی کاظم(ع) احترام می‌گذاشتند اما ایشان را در سیاه‌چاله‌ها زندانی می‌کردند و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام موسی کاظم(ع) به دردهای اجتماعی جامعه امروز ما از زمان‌های دور ورود پیدا کرده بودند و سخنان گوهر باری که برای مردم به جا گذاشته‌اند در حقیقت آبی بر آتش دردهای جامعه امروز است./966/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات