۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۵۲۴۰۵۱
مدیرکل اوقاف لرستان مطرح کرد؛

اطلاع رسانی و فرهنگ سازی لازمه هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه

مدیرکل اوقاف لرستان با تأکید بر ضرورت هدایت نیت واقفان به سمت نیازهای جامعه در جهت برطرف سازی مشکلات در عرصه های مختلف فرهنگی و اجتماعی، گفت: لازمه تحقق این مهم فرهنگ سازی و اطلاع رسانی است و رسانه ظرفیت عظیمی در این راستا دارد.
مدیرکل اوقاف لرستان

حجت الاسلام مرتضی خاکباز، مدیرکل اوقاف لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با تأکید بر ضرورت ترویج و تبیین فرهنگ وقف بیان داشت: رسانه ها به عنوان بازوی توانمند در راستای انعکاس آثار و برکات وقف در جامعه نقش آفرین هستند.

وی با بیان اینکه تلاش می شود از ظرفیت رسانه های استان در جهت احیا و تقویت فرهنگ وقف در جامعه گام برداشت، افزود: این مهم باید به عنوان یک ارزش مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام خاکباز سنت حسنه وقف را نیاز ضروری در جهت رفع مشکلات جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: همه تلاش ما این است که نیت واقفان را به سمت نیازهای جامعه هدایت کنیم و با بهره منده از درآمد موقوفات منفتعی در جهت رفع مشکلات جامعه اقدام کنیم.

وی ایجاد وقف های جدید را ضروری خواند و یادآور شد: استان لرستان در حوزه قرآنی، فرهنگی، حوزه های علمیه و ساخت مسجد به وقف جدید نیازمند است و در این راستا نیازمند همکاری و نهادهای فرهنگی و رسانه ها است.

وجود دو هزار و ۲۰۰ موقوفه منفعتی و انتفاعی در لرستان

مدیرکل اوقاف لرستان در ادامه با اشاره به وجود دو نوع وقف منفعتی و انتفاعی خاطرنشان کرد: در خرم آباد دو هزار و ۲۰۰  موقوفه انتفاعی و منفعتی وجود دارد و از این تعداد ۷۵۰ موقوفه منفتی و انتفاعی مربوط به شهرستان خرم آباد است.

وی با اشاره به درآمد زا بودن موقوفات منفعتی در جهت رفع مشکلات جامعه اظهار داشت: نیت واقفان باید به سمت موقوفات منفعتی هدایت شود و در این راستا مبلغان همواره ترویج و تبیین فرهنگ وقف را در اولویت برنامه های تبلیغی خود قرار داده اند.

حجت الاسلام خاکباز با بیان اینکه وجود موقوفات و ایجاد وقف جدید در رفع مشکلات و ارتقای وضعیت جامعه در زمینه های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی مؤثر است، ادامه داد: با حضور و مشارکت واقفان و خیران می توان در عرصه های مختلف کارهای بزرگی انجام داد.

وی با اشاره به اینکه در استان لرستان 400 موقوفه منفعتی وجود دارد و نیت موقوفات با محوریت نیت «درمان، کمک به بیماران بی ‌بضاعت، کمک به دانشجوی بی بضاعت و نیت روضه امام حسین(ع)» وجود دارد، اظهار داشت: با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی باید نیت واقفان را به سمت فعالیت های قرآنی و اجتماعی و حوزه نیز هدایت کرد./9459/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات