۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۲۴۰۸۸
نماینده مجلس شورای اسلامی:

اختلاس ها به علت نبود فرهنگ قانون مداری در کشور است

حجت الاسلام عبادی گفت: متاسفانه فرهنگ مدنی، نظم پذیری و قانون گرایی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش ضعیف است و اختلاس هایی که صورت می گیرد به علت نبود فرهنگ قانون مداری است.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمد باقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی ظهر امروز در مراسم تجلیل از نفرات برتر کنکور سراسری 96 خراسان جنوبی اظهار داشت: داشتن رتبه برتر در کنکور سراسری جای تقدیر دارد اما علم یک بال دیگر نیاز دارد و آن هم معنویت و اخلاق است.

وی گفت: انسان اگر خدامحوری، اخلاق مداری و بحث های معنوی را در کنار علم قرار ندهد و فراموش کند آن وقت این بشر می تواند تبدیل به موجودی شود که از هر حیوانی خطرناک تر است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی فرهنگ را مهم تر از علم دانست و افزود: ما در کشور دارای فرهنگ دینی، معنوی و فرهنگ مدنی هستیم که باید به آن توجه کنیم.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: متاسفانه فرهنگ مدنی، نظم پذیری و قانون گرایی و نیروی انسانی در آموزش و پرورش ضعیف است و اختلاس هایی که صورت می گیرد به علت نبود فرهنگ قانون مداری است.

وی با بیان اینکه قانون مداری تبدیل به قانون گریزی و فراتر از آن تبدیل به قانون ستیزی شده است، ادامه داد: آموزش و پرورش در کشور به درستی کار نکرده است و به نیروی انسانی کمتر توجه شده است.

نماینده مردم بیرجند، خوسف و درمیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: علوم انسانی در کشور مظلوم واقع شده است و این علوم چون از درآمد بالایی برخوردار نیست مورد بی توجهی و بی مهری قرار دارد.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: تمام دعواها و اختلافات و حرکات بر اساس علوم انسانی انجام می شود و علوم های دیگر در خدمت این علوم قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه علوم انسانی در کشور مغفول مانده است، افزود: استعدادهای انسانی در سه حالت علمی، هنری و معنوی قرار دارد و امروز دنیا استعداد معنوی را فراموش کرده است./880/پ202/ب1

ارسال نظرات