۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۲۴۱۰۰
نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی:

مواضع اهل بیت به عدل شناخته می شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعثت انبیا برای اجرای عدل است، گفت: مواضع اهل بیت(ع) به عدل شناخته می شود و ائمه اطهار اسوه عدل هستند.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا عبادی، نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند ظهر امروز در دیدار بانوان مکتب نرجس(س) بیرجند اظهار داشت: هر چیزی روحی دارد و روح دین نیز عدالت است.

وی با بیان اینکه تمام انبیای الهی برای قسط و عدل مبعوث شدند، گفت: برای ظلم و ستم انبیا مبعوث نشدند و اگر بنا باشد به اسم دین یک تشکیلات ظالمانه را بشر قبول کند بدون بعثت انبیا نیز شدنی است و بعثت انبیا دیگر معنی نخواهد داد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه بعثت انبیا برای اجرای عدل است، افزود: مواضع اهل بیت(ع) به عدل شناخته می شود و ائمه اطهار اسوه عدل هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی امام علی(ع) را اسوه عدل دانست و تصریح کرد: این موضوع را حتی دشمنان نیز می داند، بنی مروان در جنگ با ابومسلم خراسانی نیز آنچنان وحشت بر وی غلبه شده بود که گفت کاش علی ابن ابیطالب(ع) بود و بین این دو لشگر با عدل حکم می کرد از این رو دشمن نیز علی(ع) را سنبل عدل می شناسد.

وی ادامه داد: قیام حضرت حسین(ع) هم برای اجرای عدل بود و در پای عدل نیز خط و نشان کشیدند تا دنیا پابرجا است بدانند مواضع اهل بیت(ع) مواضع عدل است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز تمام جهان را ظلم فرا گرفته است اما بعد از یک هزار و 400 سال در راهپیمایی جهانی اربعین حسینی از تمام دنیا در مقابل ستمگران، آمریکا، اسرائیل، انگلیس و سعودی ها قرار می گیرند و امروز آن خط و نشان پاسخ می دهد هر چند هزینه های زیادی هم دارد.

حجت الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه حسین بن علی(ع) سنبل عدل است، اظهار کرد: تنها شیعه در راهپیمایی اربعین حسینی حضور ندارند بلکه مسیحی، سنی و یهودی نیز در این راهپیمایی شرکت می کنند و تمام عدالت طلبان جهان از هر مذهبی حضور دارند.

وی با بیان اینکه تمام مردم آن خط و نشانی که امام حسین(ع) در تاریخ ترسیم کرده است را می دانند، افزود: امام موسی بن جعفر(ع) نیز همانند امام حسین(ع) تنها ماند و امام موسی بن جعفر(ع) و امام حسین(ع) دو شاخصه استثنایی دارند.

امام جمعه بیرجند گفت: امروز دشمن با وحشی گری های خود زنان و مردان و کودکان را می کشند و به هیچ فردی رحم نمی کنند و هیچ قانونی ندارند./880/پ202/ب1

ارسال نظرات