۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۵۲۴۱۳۸
آیت الله جوادی آملی:

هیچ مساله علمی نیست که اسلام برای آن پاسخی نداشته باشد

حضرت آیت الله جوادی آملی گفت: اگر کسی وارد حوزه و دانشگاه شد باید بداند هیچ مساله علمی نیست که اسلام برای آن پاسخی نداشته باشد اما تحقیق و تلاش لازم دارد و بسنده نکردن به علوم تجربی که در حقیقت پایین ترین سطح علم است.
آیت الله جوادی آملی

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله جوادی آملی در مراسم عمامه گذاری جمعی از طلاب حوزه های علمیه  در مسجد احمد آباد شهرستان دماوند بیان داشت: دعایی که هجدهم ذی الحجه وارد شده است؛ «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَنَا مِنَ الْمُتَمَسِّكِينَ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْأَئِمَّةِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ» همچنین مستحب است صد بار بگوییم «الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي جَعَلَ كَمَالَ دِينِهِ وَ تَمَامَ نِعْمَتِهِ بِوِلاَيَةِ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَم‏»؛ که این دعا برگرفته از آیه سوره مبارکه مائده است که خداوند فرمود « الْيَوْمَ اكْمَلْتُ لَكُمْ دينَكُمْ وَاتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتى»

وی  ادامه داد: در جریان نصب امیر المومنین(ع) در روز عید غدیر، خداوند این اقدام را به خود نسبت می دهد و می گوید من این کار را کردم! و پیامبر(ص) در این بین تنها وسیله اجرای اراده الهی است.

مفسر برجسته قرآن کریم اظهار داشت: فعل خدا که ظهور و تجلی خدا است چون خارج از ذات خداست برای ما قابل فهم می باشد، سراسر عالم آیینه ای است که فیض و فوض خدا در آن متجلی است؛ فرمود کار پیغمبر، کار من است! دست پیغمبر دست خداست، فرمود من دین را کامل کردم و این اراده من است که امیرالمومنین به این سمت منصوب شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در توصیه ای به طلاب جوان بیان داشت: حضرت امیر علیه السلام در یکی از خطبه های خود در نهج البلاغه فرمودند درست است که وجود پیامبر گرامی اسلام خاتَم و خاتِم پیامبران است اما خدا را سپاس که او تمام درهای علوم را باز کرد و هیچ مطلب بسته ای در اسلام نیست!

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشت: اگر کسی وارد حوزه و دانشگاه شد باید بداند هیچ مساله علمی نیست که اسلام برای آن پاسخی نداشته باشد اما تحقیق و تلاش لازم دارد و بسنده نکردن به علوم تجربی که در حقیقت پایین ترین سطح علم است./۱۳۲۳/۱۰۳/ص

ارسال نظرات