۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۱
کد خبر: ۵۲۴۱۵۶
مسؤول همایش «لبیک یا حسین» در خوزستان خبر داد؛

اعزام بیش از ۵۰۰ مبلغ در دهه اول محرم

مسؤول همایش «لبیک یا حسین» ویژه مبلغان و ائمه جماعات با اشاره به برگزاری دوره معرفت حسینی ویژه طلبه های غیرمعمم، گفت: ۵۰۰ مبلغ و ۲۰۰ مبلغه در دهه اول محرم به مناطق شهری و روستایی اعزام می شوند.
تجمع لبیک یا حسین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مهدی فرطوسی، مسؤول همایش «لبیک یا حسین» ویژه مبلغان و ائمه جماعات امروز در این همایش که در مسجد اعظم اهواز برگزار شد، با اشاره به اینکه همایش مذکور همه ساله و در آستانه فرا رسیدن ماه محرم برگزار می شود، اظهار داشت: هدف از برگزاری همایش ایجاد آمادگی در سخنرانان و مبلغان و تنظیم مباحث سخنرانی است که حجت الاسلام والمسلمین واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم مهمان ویژه این همایش است.

مسؤول همایش «لبیک یا حسین» ویژه مبلغان و ائمه جماعات خوزستان با بیان خواسته ها و اهداف برگزاری چنین همایشی خاطرنشان ساخت: تاکنون مراسم عمامه گذاری طلاب مبلغ، آموزش خطابه و منبر در دفتر تبلیغات و حوزه علمیه (برای طلابی که نخستین بار وارد بحث تبلیغ محرم می شوند) با حضور اساتید فرا استانی و برگزاری دوره معرفت حسینی برای بشیران جوان است.

این مقام مسؤول عنوان داشت: در دوره معرفت حسینی طلبه های غیرمعممی که در مساجد توان فعالیت های تبلیغی دارند، سازماندهی شدند تا غیر از برپایی منابر حسینی فعالیت های مرتبط با ماه محرم را در ادارت، مدارس و حتی سطح بازار انجام دهند.

حجت الاسلام فرطوسی هماهنگی برای نصب موکب های حسینی در مناطق حاشیه ای را از دیگر اقدامات صورت گرفته ویژه برشمرد و گفت: این مواکب از آغاز محرم تا روز اربعین به ارائه خدمات می پردازند.

وی با بیان اینکه با همکاری سازمان تبلیغات و معاونت تبلیغ حوزه علمیه استان 500 مبلغ و 200 مبلغه در دهه اول محرم به مناطق شهری و روستایی اعزام می شوند، تصریح کرد: پس از پایان دهه اول محرم برنامه ریزی ها برای اربعین حسینی را پی خواهیم گرفت که مهمترین برنامه ها اعزام مبلغان در مسیر پیاده روی زوار خواهد بود.

مسؤول همایش «لبیک یا حسین» ویژه مبلغان و ائمه جماعات خوزستان عنوان کرد: مسیر تبلیغ از مرزهای شلمچه و چذابه تا کربلا و نجف است که در این میان مبلغان مسائل شرعی و منابر عزاداری را در کنار فعالیت های تبلیغی انجام خواهند داد./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات