۲۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۵۲۴۱۹۹
امام جمعه موقت اهواز:

دولتمردان از قدرت دیپلماسی برای حل مشکل مردم میانمار استفاده کنند

امام جمعه موقت اهواز گفت: وظیفه دولت مردان، استفاده از قدرت توان دیپلماسی بین المللی است تا با ظلم وارده شده به مردم میانمار بتوانند از این راه مقابله کنند.
حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به کشتار بی رحمانه مسلمانان میانمار، اظهار داشت: آنچه را که متاسفانه در کشور میانمار مشاهده می کنیم یک نمونه واضح از جنایات ضد بشری و نسل کشی تحقق پیدا کرده است.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه بیان داشت: در عصری که در آن زندگی می کنیم عصر ارتباطات است و هیچ چیزی به ویژه اینگونه جنایات پنهان نمی ماند و همه جهانیان این جنایات بی رحمانه را مشاهده کردند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با انتقاد از ورود مجامع بین المللی به قضیه کشتار مردم مظلوم میانمار، ابراز داشت: آمریکا و هم پیمانانش که ادعای حقوق بشر را دارند در اینگونه قضایا چون منافع خودشان در خطر نیست وارد نمی شوند و این اوج نقض حقوق بشر است.

وی افزود: آمریکایی ها و استکبار جهانی که مدعیان حقوق بشر هستند هرگاه مورد حمله تروریست ها قرار می گیرند واکنش نشان می دهند چرا که منافعشان در خطر می افتد اما برای جنایات صورت گرفته علیه کشورهای دیگر و مظلومان میانمار سکوت اختیار می کنند زیرا که در این قضیه منافعی ندارند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه ابراز داشت: مسلمانان جهان اعم از مردم فهیم ایران اسلامی وظیفه دارند با مسلمانان مظلوم میانمار ابراز همدردی کنند و این جنایات را به طور جدی محکوم کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده با اشاره به اینکه دولت مردان کشور ما بایستی وارد این قضیه شوند، تاکید کرد: وظیفه دولت مردان، استفاده از قدرت توان دیپلماسی بین المللی است تا با این جنایات بتوانند از این راه مقابله کنند و نیز این جنایات را به شدت محکوم کنند.

وی اظهار داشت: سازمان کنفرانس کشورهای اسلامی و سازمان ملل و دیگر سازمان هایی که می توانند در این قضایا دخالت کنند به طور جدی وارد این مسأله مهم نسل کشی مسلمانان مظلوم در میانمار شوند تا دولت میانمار احساس فشارهای بین المللی را کند تا دست از این جنایات ظالمانه بردارد.

امام جمعه موقت اهواز در پایان بیان داشت: این مسأله را نباید دست کم گرفت و آواره شدن بسیاری از خانواده های مسلمان میانماری واقعا سخت و دردناک است که می طلبد مجامع بین المللی به ویژه کشورهای اسلامی به این قضایا وارد شوند./9453/ت۳۰۲/ب۱

ارسال نظرات