۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۰۱
کد خبر: ۵۲۴۲۲۳
همزمان با محرم صورت می گیرد؛

فعالیت تبلیغی بیش از ۴۵۰ مبلغ دینی در اماکن متبرکه مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران از فعالیت تبلیغی بیش از ۴۵۰ مبلغ بومی و غیر بومی همزمان با ماه محرم در اماکن متبرکه استان خبر داد و گفت: این مبلغان دینی در ۲۲۰ امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان به فعالیت های تبلیغی مشغول خواهند شد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران دوشنبه شب در جمع متولیان موقوفات استان، وقف را یک دستور ارزشمند دینی برای تقویت ارزش های دینی در جامعه دانست و گفت: امروز یکی از بهترین راه های تقویت دین در جامعه گسترش فرهنگ وقف است.

وی با بیان این که ائمه معصومین(ع) خود بزرگترین واقفان تاریخ بوده اند، افزود: امروز همه باید بهره گیری از سیره اهل بیت(ع) را در همه امور در اولویت زندگی خود قرار دهیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حفظ دین را در گرو تقویت فرهنگ وقف در جامعه دانست و تصریح کرد: وقف عامل رشد و تعالی جامعه دینی و راه رسیدن به سعادت و تعالی حقیقی است.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با بیان این که وقف ظرفیت مناسبی برای گسترش دین در جامعه است، خاطرنشان کرد: در طول تاریخ رشد و گسترش بسیاری از برنامه ها و ارزش های دینی با بهره گیری از فرهنگ وقف محقق شده است.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که وقف سند آینده نگری اسلام ناب برای آینده امت اسلامی بوده است، گفت: در طول تاریخ بسیاری از برنامه های دینی و فرهنگی با بهره گیری از پشتوانه عظیمی مانند وقف انجام شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران از وقف به عنوان بهترین باقیات و صالحات در جامعه یاد کرد و با بیان این که یک انسان مؤمن با وقف اموال و دارایی های خود در راه دین و ارزش های اسلام دنیا و آخرت خود را تضمین می کند، افزود: وقف مظهر کمک به همنوع و عامل رشد اقتصادی جامعه اسلامی است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که با ترویج فرهنگ وقف بسیاری از مشکلات اقتصادی جامعه اسلامی رفع خواهد شد، گفت: وقف از آن چنان ظرفیت بالایی برخوردار است که می توان با تقویت آن بستری را برای رشد اقتصادی و همچنین کاهش فقر در جامعه فراهم کرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که در گذشته بسیاری از مراکز دینی نظیر حوزه های علمیه با درآمد حاصل از وقف اداره می شد، تصریح کرد: متأسفانه در طول تاریخ مسأله وقف در جامعه اسلامی کمرنگ شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا پیش از انقلاب اسلامی رژیم همه تلاش خود را برای نابودی وقف در جامعه به کار گرفت، گفت: خوشبختانه به برکت پیروزی انقلاب اسلامی شاهد احیاء موقوفات و ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی هستیم.

مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران با اشاره به این که  با بیان این که بیش از 70 درصد موقوفات استان در راه امام حسین(ع) وقف شده است، خاطرنشان کرد: این نشان دهنده عشق و علاقه مردم به محرم و امام حسین(ع) بوده است.

وی با بیان این که حفظ و گسترش نهضت حسینی با بهره گیری از فرهنگ وقف محقق شده است، افزود: امروز برای بقای دین و ارزش های اسلامی در جامعه باید تلاش کنیم فرهنگ وقف هر روز تقویت و گسترش یابد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که فرهنگ وقف راه تحقق و گسترش عدالت در جامعه اسلامی است، تصریح کرد: اسلام ناب با نگاه ویژه به موضوع وقف به عنوان یک سنت حسنه، عدالت را در جامعه دینی محقق ساخت.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود به نقش روحانیت در احیاء و گسترش موقوفات در جامعه اشاره کرد و با بیان این که نفوذ کلام روحانیت بهترین وسیله برای گسترش این سنت الهی در جامعه است، گفت: روحانیت به دلیل جایگاه رفیعی که در میان مردم دارد نقش بسیار مهمی در نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه عهده دار هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که برکات ارزشمند وقف در جامعه اسلامی در طول تاریخ بسیار زیاد بوده است، تصریح کرد: یکی از مهم ترین آثار وجودی وقف در جامعه اسلامی، گسترش ارزش های دینی در جامعه به ویژه نهضت عاشورا بوده است.

مدیر کل اوقاف مازندران با اشاره به این که وقف که بر گرفته از تعالیم الهی است می تواند جامعه را به سوی سعادت و تعالی حقیقی رهنمون سازد، گفت: پیامبران الهی و ائمه معصومین(ع) به منظور رشد اقتصادی و کاهش فقر در جامعه اسلامی وقف را در جامعه گسترش دادند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که وقف به عنوان مصداق اطاعت از خداوند متعال به طور حتم رضایت الهی را به همراه خواهد داشت، گفت: امروز با توجه به تغییر نیازهای جامعه باید تلاش کنیم وقف در جهت نیازهای روز جامعه تقویت شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که احیاء بسیاری از موقوفات را مدیون انقلاب و شهدا هستیم، گفت: مبلغان ما در پای منبرها خدمات انقلاب و نظام را نادیده نگیرند زیرا بی‌توجهی به خدمات خیانت به حوزه وقف است.

وی با اشاره به در پیش بودن ماه محرم با تأکید براین که رویکرد مجالس حسینی باید دینی، فرهنگی و اسلامی باشد، تصریح کرد: تقویت فرهنگ حسینی در جامعه امروز یکی از مهم ترین رسالت روحانیت در ایام محرم است که در منابر و خطابه ها باید به آن توجه کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در همچنین از فعالیت تبلیغی بیش از 450 مبلغ بومی و غیر بومی همزمان با ماه محرم در اماکن متبرکه استان خبر داد و گفت: این مبلغان دینی در 220 امامزاده و بقعه متبرکه شاخص استان به فعالیت های تبلیغی مشغول خواهند شد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به مهم‌ترین برنامه‌های سازمان اوقاف در ایام محرم، تصریح کرد: برگزاری برنامه بصیرت عاشورایی، اجرا برنامه لبیک یا حسین(ع) در دومین روز محرم، برگزاری همایش رهروان زینبیه(س) و اعزام مبلغان از برنامه‌های محوری اوقاف است./۹۵۰/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات