۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۴۰
کد خبر: ۵۲۴۲۳۸
آیت الله حیدری:

وزیر علوم آینده باید در برابر جریانات انحرافی محکم بایستد

نماینده خبرگان با بیان این که برخی رویه های غلط دانشجوها را به راه های ضلالت و انحرافی سوق می دهد، گفت: بنابراین وزیر علومی باید بر سر کار بیاید که در برابر جریانات انحرافی محکم بوده و بایستد و جلوی کارهای غلط را بگیرد.
حیدری۲

آیت الله محسن حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به انتظارات علما و حوزه علمیه از وزیر علوم آینده گفت: مهم ترین انتظار از وزیر علوم این است که انقلابی بوده و برای عظمت انقلاب و تربیت نیروهای انقلابی و مؤمن تلاش کند.

وی افزود: در عین حالی که دانشگاه ها باید با سیاست آشنا باشند اما سیاست بازی و باند بازی نباید بر دانشگاه ها حاکم شود، بزرگترین سهم مهلک دانشگاه ها در دولت های گوناگون حاکمیت باندبازی، حزب بازی و سیاسیت بازی است.

امام جمعه موقت اهواز اظهار داشت: به عنوان مثال هیأت‌های علمی دانشگاه از نظر علمی، اخلاقی و موارد دیگر قابل قبول هستند؛ اما چون طرفدار فلان باند و جریان سیاسی نیستند دچار مشکل شده و جلوی پیشرفت آن‌ها گرفته می شود.

وی ادامه داد: وزیر علوم آینده باید سیاست باندبازی و حزب بازی را کنار بگذارد و روش علم پروری و پژوهش محوری را در پیش بگیرد تا دانشگاه ها رشد و بالندگی علمی و پژوهشی پیدا کنند و تولید علمی که مد نظر رهبر معظم انقلاب است تحقق یابد.

آیت الله حیدری با بیان این که کرسی های آزاد اندیشی که رهبر انقلاب بارها در دانشگاه ها مورد تأکید قرار دادند باید عملیاتی شود، ابراز داشت: باید به علما و اندیشمندان با سلیقه ها و روش های گوناگون اجازه داده شود که حرف خود را بزنند و دانشجویان براساس منطق و عقل سخنان آن ها را انتخاب کنند.

وی عنوان کرد: نباید به گونه ای باشد که مدیران دانشگاه‌ها تنها برخی افراد را به عنوان سخنران و کارشناس مربوط به یک جریان خاص را بیاورند و سخنان خود را بگویند اما اجازه ندهند سایر جریانات فکری جامعه حضور پیدا کنند، این روش سنت غلط است که برخی به دلیل تنگ نظری هایی در پیش می گیرند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: وزیر علوم باید این ویژگی را داشته باشد که کرسی های آزاد اندیشی را مطرح کند، مسأله دیگر این است که وزیر علوم نباید اجازه دهد که جو لهو و لعب و اختلاط، رقص و خدایی نکرده مسائل دیگر در دانشگاه ها رواج پیدا کند که سمی مهلک به شمار می رود.

وی اضافه کرد: اردوهای مختلطی که احیانا برگزار می شده بسیار خطرناک است و جای رشد علم، معرفت، دانش و پژوهش را می گیرد و دختران و پسران دانشجو را به راه های ضلالت و انحرافی سوق می دهد؛ بنابراین وزیر علومی باید بر سر کار بیاید که در برابر جریانات انحرافی محکم بوده و بایستد و جلوی کارهای غلط را بگیرد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات