۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۵۲۴۲۶۲

چند خبر کوتاه از استان هرمزگان

اجرای طرح‌های آفتاب و آسمان به همت بنیاد برکت در روستاهای هرمزگان، همایش تجلیل از مجریان و خادمان راهیان نور در بندرعباس و برپایی بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان ۲۱ شهریور ماه در بندرعباس از جمله اخبار کوتاه استان هرمزگان است.
اخبار کوتاه استان هرمزگان

به گزارش خبرگزاری رسا در هرمزگان، صالح دریانورد رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان بعد از ظهر امروز پس از نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تلاش می‌کنیم از تجارب سایر استان‌ها در حوزه اقتصاد مقاومتی استفاده کنیم، عنوان کرد: بانک رسالت به عنوان بانک معین در توسعه منطقه گلبافت در استان کرمان تجربه موفقی داشته که قرار شده این تجارب جمع‌بندی و به استان هرمزگان نیز ارائه شود تا بتوانیم با توجه به شرایط هرمزگان آن را در این استان اجرایی کنیم.

وی به اجرای دو طرح آفتاب و آسمان توسط بنیاد برکت در روستاهای هرمزگان اشاره کرد و افزود: در طرح آفتاب برای فقرزدایی و توان‌افزایی منابعی توسط بنیاد برکت در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد و با اتکا به ظرفیت‌های موجود در روستاها طرح‌های اشتغالزایی اجرا می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان ادامه داد: در طرح آسمان نیز مردم هر روستا در قالب صندوق خرد روستایی آورده‌ای را تامین می کنند و مبلغی نیز توسط بنیاد برکت اختصاص می‌یابد تا شاهد اشتغالزایی و افزایش توانمندی روستائیان باشیم.

دریانورد بیان کرد: اجرای این طرح‌ها به صورت پایلوت در تعدادی از روستاهای جزیره قشم و شهرستان بندرعباس آغاز شده و امیدواریم آن را به سایر نقاط استان نیز تعمیم دهیم.

وی به ظرفیت‌های بوم گردی در هرمزگان اشاره کرد و بیان داشت: به طور متوسط سالیانه پنج میلیون نفر به استان هرمزگان وارد شده و در این استان تردد جاده‌ای و دریایی دارند که این ظرفیت مناسب گردشگری می تواند منجر به رونق فعالیت‌های بوم‌گردی در هرمزگان شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان اضافه کرد: با ایجاد اقامتگاه‌های مناسب در مناطق مختلف هرمزگان می توان شرایط مناسب را برای توسعه بوم‌گردی و ایجاد اشتغال از این طریق فراهم کرد که در این راستا برنامه‌هایی مدنظر داریم..

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی هرمزگان از اجرای دو طرح آفتاب و آسمان توسط بنیاد برکت در راستای اقتصاد مقاومتی و اشتغالزایی در روستاهای هرمزگان خبر داد.

همایش تجلیل از مجریان و خادمان راهیان نور در بندرعباس

سردار علیرضا تنگسیری جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه، در همایش تجلیل از مجریان و خادمان راهیان نور در حسینیه عاشقان ثارالله، گفت: عزت و اقتدار کنونی انقلاب اسلامی، مرهون رهبری پیامبرگونه امام(ره)، درایت مقام معظم رهبری(حفظه الله) و جانفشانی شهیدان است.

وی افزود: رزمندگان اسلام و شهدا در دوران دفاع مقدس با کمترین امکانات و تنها با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) در برابر دشمن تا به دندان مسلح و مورد حمایت همه قدرت های دنیا ایستادند و پیروزمندانه عزت و افتخار را نصیب ملت ایران کردند.
 
جانشین فرماندهی نیروی دریایی سپاه، با بیان اینکه از اینکه خادم شهدا هستیم باید به خود افتخار کنیم، ضمن قدردانی از دست اندرکاران راهیان نور به ویژه راهیان نور دریایی، افزود: آشنا کردن اقشار مختلف مردم به ویژه نوجوانان و جوانان با حماسه آفرینی های رزمندگان اسلام در نبرد دریایی دوران دفاع مقدسی ازجمله اهداف راهیان نور دریایی است.
 
سردار تنگسیری ابراز امیدواری کرد: با بررسی نقاط قوت و ضعف و رفع نواقص و تقویت برجستگی ها و تعامل و تلاش هدفمند شاهد برگزاری هرچه بهتر راهیان نور دریایی در آینده باشیم.
 
سردار رضا ترابی، فرمانده سپاه امام سجاد(ع) نیز ضمن ارائه گزارشی اجمالی از اجرای طرح راهیان نور ارائه و از تلاش های فوق العاده جمعی از دست اندرکاران، مجریان و خادمان طرح راهیان نور قدردانی کرد.
 
در این همایش که با حضور سردار تنگسیری جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، امیر دریادار حسین آزاد فرمانده منطقه یکم نیروی دریایی ارتش، سردار ترابی فرمانده سپاه امام سجاد(ع) و جمعی از مسؤولان استان و خادم الشهداء در حسینیه عاشقان ثارالله برگزار شد، از فعالان راهیان نور دریایی تجلیل به عمل آمد.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان ۲۱شهریور ماه آغاز می شود
 

علیرضا درویش نژاد مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان از برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر هرمزگان ۲۱ الی ۲۴ شهریور ماه در پلاتو آفتاب و فرهنگسرای طوبی بندرعباس خبر داد و گفت: در این دوره از جشنواره هشت گروه نمایشی از شهرستان های مختلف استان حضور دارند که به رقابت خواهند پرداخت.

وی افزود: مقدمات جشنواره از ابتدای امسال با همکاری انجمن نمایش استان آغاز شد و پس از اعلام فراخوان گروه های مختلفی نام نویسی کردند و پس از بازبینی آثار توسط داوران بازبین هشت گروه به مسابقه راه یافتند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اضافه کرد: از مجموع هشت گروه ، دوگروه از بندرعباس ، سه گروه از رودان و یک گروه از شهرستان های میناب ، هرمز، پارسیان در جشنواره بیست و نهم تئاتر هرمزگان حضور دارند.

درویش نژاد به برنامه های جنبی جشنواره اشاره کرد و اظهارداشت: در  جشنواره کارگاه های آموزشی مختلفی با حضور اساتید مطرح تهران برگزار می شود و همچنین جلسات نقد و بررسی آثار نیز هر روز در پلاتو آفتاب بعد از اجرای نمایش برگزار می شود.

گفتنی است، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان هرمزگان ۲۱ الی ۲۴ شهریور ماه با حضور گروه های نمایشی در پلاتو آفتاب بندرعباس و فرهنگسرای طوبی برگزار می شود./۸۵۱/پ204/ب1

ارسال نظرات