۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
کد خبر: ۵۲۴۳۲۷
پژوهشگر حوزه زنان:

گفتمان اومانیستی بر سند ۲۰۳۰ حاکم است

پژوهشگر حوزه زنان گفت: گفتمان اومانیستی بر سند ۲۰۳۰ حاکم است طوری که با حق شرط ها یا حداقل‌ها هم نمی توان دو قدم عقب یا جلو گذاشت.
اردبیلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مریم اردبیلی پژوهشگر حوزه زنان، شامگاه 20 شهریور در نشست تخصصی مواجهه با اسناد بین‌المللی در عرصه تعلیم و تربیت که در مرکز تحقیقات زن و خانواده برگزار شد، گفت: امروز متفکران جهانی و جامعه غربی درباره اهداف و روش های توسعه مادی سوالات زیادی مطرح کردند.

وی با بیان اینکه امروز محرومیت و محدودیت‌های توسعه مادی نمایان شده است، عنوان کرد: تعارض و تناقض اسناد بین المللی در مقالات متعدد تذکر داده شده است و اما دوباره نادیده گرفته می‌شود.

پژوهشگر حوزه زنان عنوان کرد: گفتمان مسلط در اسناد بین المللی به این گونه است که همه را در سطح بین المللی برای اجرایی کردن خط و مشی های درگیر خود می‌کند.

اردبیلی بیان داشت: گفتمان مسلط مفروض به اینگونه که کشورهای مختلف باید آن را اجرا کنند، سندهای بین‌المللی قبل از سال 2000 بیشتر مدیریت استراتژیک داشت اما الان به سمت آینده پژوهی می‌رود و فضای اجماع و عمل گرایی را بیشتر می‌کند.

وی اظهار داشت: ما در برخورد با اسناد بین المللی اگر در لحظه آخر تصمیم بگیریم طبیعی است که منفعلانه خواهد بود اما کسی که دور دست را می‌بیند سر خط آمدن او محتمل است، ما باید ابتکار عمل جهانی داشته و درباره اسناد با آینده پژوهی ورود کنیم.

 پژوهشگر حوزه زنان با بیان اینکه امروز این اسناد ادبیات واحد را به دنیا آموزش می دهد، گفت: چگونگی اعمال توسعه به حالت ویژه در کشورهای در حال توسعه در حال انجام است با بورس ها و اغلب برای زنان هم ویژه تر است.

اردبیلی با بیان اینکه امثال سند 2030 با جایگاهی از بالا به پایین  و جهانی نگاه می‌کند، گفت: گزارش موقعیت صفر، راهکارها و حتی برای رسیدن به این راهکارها را هم می خواهد، در بیانات رهبری هم این وجه قضیه مورد تاکید قرار گرفت که چه دلیل دارد ما بخواهیم به آنها گزارش بدهیم.

وی بیان داشت: گفتمان اومانیستی بر سند 2030 حاکم است طوری که با حق شرط ها یا حداقل‌ها هم نمی توان دو قدم عقب یا جلو گذاشت، این سند بسیار عملگرا است برخلاف اسنادی که ما می‌نویسیم و در کتابخانه ها می‌ماند رویکرد اسناد بین المللی عملگرا است که تمامی مدیران و مردم را درگیر خود می‌کند./807/پ202/ب1

ارسال نظرات