۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۵
کد خبر: ۵۲۴۳۹۵
چند خبر کوتاه از جامعه الزهرا؛

همایش بزرگ مبلغان زینبی در جامعه‌الزهرا‌ برگزار می‌شود

برگزاری همایش مبلغان زینبی، برگزاری جلسه دفاعیه پایان‌نامه با موضوع «بررسی تطبیقی اصل علّیت از منظر غزالی و دیوید هیوم»، بررسی طرح تربیت پژوهشگر در جلسه شورای جامعه الزهرا(س)، انتصاب سرپرست امور مالی جامعه الزهرا(س) و برگزاری جلسه دفاعیه پایان‌نامه با موضوع «مداخل الشیطان الرجیم و علاجها فی القرآن الکریم» از اخبار مهم جامعه الزهرا(س) است.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام حسین تهرانی، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا‌(س) از برگزاری همایش بزرگ مبلغان زینبی با حضور بانوان مبلغ جامعه الزهرا(س) در این مؤسسه خبر داد.

وی افزود: برگزاری کارگاه های آموزشی مهارتی با موضوعاتی پیرامون دهه اول محرم از جمله برنامه‌های این همایش دو روزه است.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا(س) تصریح کرد: همایش بزرگ مبلغان زینبی در روزهای پنجشنبه ۲۳ شهریور از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۹ و جمعه ۲۴ شهریور از ساعت ۸ تا ۱۲ برگزار می‌شود.

حجت الاسلام تهرانی یادآور شد: ثبت نام بانوان مبلغ جامعه‌الزهرا(س) جهت اعزام در دهه اول ماه محرم در روزهای ۲۰ تا ۲۲ شهریورماه صورت گرفت.

وی تصریح کرد: بانوان مبلغ، اواخر هفته آینده و در آستانه ماه محرم به استان‌های مختلف اعزام می‌شوند.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه با موضوع «بررسی تطبیقی اصل علّیت از منظر غزالی و دیوید هیوم» برگزار می‌شود

جلسه دفاع از پایان نامه سطح سه رشته «فلسفه اسلامی» با موضوع «بررسی تطبیقی اصل علّیت از منظر غزالی و دیوید هیوم» توسط خانم «مریم حقیقی» برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین «ابوالحسن غفاری» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است؛ همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین «مجید ابوالقاسم زاده» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز پنجشنبه -۲۳ شهریورماه- ساعت ۱۳:۳۰ در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود.

بررسی طرح تربیت پژوهشگر در جلسه شورای جامعه الزهرا(س)

بیست وششمین جلسه شورای جامعه الزهرا(س) پیش از ظهر امروز با حضور حجت الاسلام سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) و مدیران و معاونان این مرکز علمی آموزشی برگزار شد.

در این جلسه طرح تربیت پژوهشگر که از سوی معاونت پژوهش جامعه الزهرا(س) ارائه شده بود مورد بررسی قرار گرفت.

 خانم «ریحانه حقانی» معاون پژوهش جامعه الزهرا(س) در این جلسه با اشاره به آسیب شناسی صورت گرفته برای دوره های پیشین تربیت پژوهشگر در جامعه الزهرا (س) گفت: بر این اساس طرح جدیدی تدوین شد که طبق آن پژوهشگران در سه ترم تحصیلی در گروه های علمی _ تخصصی و زیر نظر استاد راهنما در کارگاه های آموزشی پژوهشی شرکت می کنند و در پایان موفق به ارائه حداقل یک مقاله علمی پژوهشی می شوند.

وی درنظر گرفتن نیازمندی های پژوهشی، تدوین شناسنامه پژوهشی برای طلاب و تعامل معاونت های پژوهش و آموزش را از راهکارهای در نظر گرفته شده در این طرح عنوان کرد و افزود: شناسایی طلاب و اساتید پژوهشگر و بالفعل کردن استعدادهای پژوهشی موجود، حمایت از پژوهشگران و تقویت روح پژوهش در طلاب و دانش و مهارت افزایی پژوهشی بین طلاب از اهداف این طرح است.

حقانی طلاب سطح ۳ و ۴، اساتید و طلاب سطح دو که مقالات علمی پژوهشی و انگیزه بالای پژوهشی دارند را از مخاطبان این طرح برشمرد و اظهار داشت: کارگاههای این دوره در سه سطح دیده شده که در سطح نخست مهارت های پژوهشی عمومی مطرح و در دو سطح دیگر مهارتهای تخصصی و متناسب با رشته تحصیلی و موضوع پژوهشی ارائه می شود.

وی تعهد پژوهشگران برای حضور ماهیانه ۴۰ ساعت در پژوهشکده و سالن مطالعه جامعه الزهرا (س) را از شرایط این دوره برای تضمین موفقیت آن برشمرد.

در ادامه این جلسه حاضران نقاط قوت و ضعف این طرح را بررسی و مقرر شد در جلسه شورای تخصصی بررسی و نتیجه آن برای تصویب اعلام شود.

انتصاب سرپرست امور مالی جامعه الزهرا(س)

حجت الاسلام سیدمحمود مدنی پیش از ظهر امروز در بیست وششمین جلسه شورای جامعه الزهرا(س) با تبریک عید سعید غدیر و روز بزرگ مباهله گفت: در میان مدال های مختلفی که امیرمومنان (علیه السلام) دارند دو مدال غدیر و مباهله برجستگی ویژه ای دارد به گونه ای که حتی «نسایی» از علمای اهل سنت و مولف یکی از صحاح سته کتابی با عنوان «خصائص امیرالمومنین» نوشته است که به خاطر نوشتن همین کتاب هم شکنجه و در نهایت شهید شد.

مدیر جامعه الزهرا (س) افزود: مفسرین واژه «انفسنا» را در آیه مباهله به حضرت علی (علیه السلام) تفسیر کرده اند. به اجماع همه مسلمین خداوند کسی را افضل از رسول خدا خلق نکرده است بنابراین کسی که نفس رسول خدا باشد یعنی افضل از همه مخلوقات پس از پیامبر اکرم(ص) است و این افتخاری برای شیعه است.

حجت الاسلام مدنی در ادامه با اشاره به روایتی از امیرمومنان(ع) که فرمودند «أَعِينُونِي بِوَرَعٍ وَ اجْتِهَادٍ وَ عِفَّةٍ وَ سَدَادٍ» بر استحکام در کارها تاکید و بیان کردند: سداد به معنای سفت و محکم بودن در انجام کارها و دوری از تساهل و شل کاری است که این مساله را می توان در سیره پیامبر (ص) و در جریان به خاکسپاری فرزندشان ابراهیم دید.

در پایان این جلسه حجت الاسلام مدنی گزارشی از سفر خود و هیات همراه به عتبات عالیات برای پیگیری امور سفر کاروان جامعه الزهرا(س) در اربعین ارائه داد و یادآور شد: دیدار با تولیت آستان امام حسین(ع)، دیدار با نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق و دیدار با مسؤول بعثه رهبری در این کشور از جمله برنامه های سفر بود و توافقات خوبی هم برای اسکان و رفت و آمد کاروان اربعینی جامعه الزهرا(س) در این دیدارها محقق شد.

همچنین جلسه معارفه عباس محمدی به عنوان سرپرست معاونت اداری مالی جامعه الزهرا(س) پایان بخش این جلسه بود.

جلسه دفاعیه پایان‌نامه با موضوع «مداخل الشیطان الرجیم و علاجها فی القرآن الکریم» برگزار می‌شود

جلسه دفاعیه با موضوع «مداخل الشیطان الرجیم و علاجها فی القرآن الکریم» توسط خانم «انعام شاه پسند» در جامعه‌الزهرا(س) برگزار می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین «کاظم مصطفایی» به عنوان استاد راهنمای این پایان‌نامه است؛ همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی فتحی زنجانی» داوری این جلسه را به عهده دارد.

این جلسه روز پنجشنبه -۲۳ شهریورماه- ساعت ۸ صبح در سالن دفاعیه واقع در طبقه سوم ساختمان شهید قدوسی(ره) برگزار می‌شود./968/پ۲۰۴/ج

ارسال نظرات