۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۵۲۴۴۱۹
رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

تعمیق اعتقادات دینی از رسالت های مبلغان در ماه محرم است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: مبلغان در ماه محرم تعمیق اعتقادات دینی و توجه به اخلاق و معنویت را رسالت کاری خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

حجت الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به اینکه اعزام مبلغان به دو صورت موسمی و تخصصی(طول سال) صورت می گیرد، اظهار داشت: مبلغان در اعزام تخصصی به مساجد، زندان ها، مدارس و مراکز ترک اعتیاد فرستاده می شوند و فعالیت های تبلیغی را در قالب کارهای فرهنگی و مذهبی انجام می دهند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: در اعزام موسمی، طلاب در زمان های معین و مشخصی همچون ماه مبارک رمضان، دهه اول محرم، دهه ولایت به مناطق مختلف کشور فرستاده می شوند.

وی درباره وظایف مبلغان در ماه محرم افزود: محرم ماه ولایت اهل بیت(ع) است؛ از این رو تعمیق ولایت اهل بیت(ع) و آشنایی مردم با اساس اعتقادات دینی در ماه محرم با شور و احساس دینی مورد توجه مبلغان قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین واعظی خاطرنشان کرد: تعمیق اعتقادات دینی همراه با شور و احساس دینی در ماه محرم، پذیرش در میان مردم را به همراه خواهد داشت که در این پذیرش باید اخلاق و معنویت مورد اهتمام مبلغان قرار گیرد.

وی گفت: وقتی مردم جانشان را با گریه بر اهل بیت(ع) جلا داده باشند، نصیحت پذیر خواهند بود؛ از این رو نصایح اخلاقی و معنوی در تنظیم رفتار در محیط خانواده و کار بسیار تأثیرگذار است./9456/ت302/ب1

ارسال نظرات