۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۲
کد خبر: ۵۲۴۴۴۵
برای نخستین بار در کشور؛

لوح فشرده تلاوت ترتیل صفحه به صفحه قرآن رونمایی شد

در آیین اختتامیه بخش اول چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران از لوح فشرده تلاوت صفحه به صفحه قرآن که برای نخستین بار در کشور انجام شده است، رونمایی شد.
لوح فشرده تلاوت صفحه به صفحه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، در آیین اختتامیه بخش اول چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم خواهران که عصر امروز در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار شد، لوح فشرده تلاوت صفحه به صفحه قرآن که برای اولین بار در کشور انجام شده است، رونمایی شد.

 لوح فشرده تلاوت ترتیل صفحه به صفحه قرآن برای نخستین بار در کشور به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی منتشر شد.

در این لوح فشرده حامد ولی زاده قاری بین المللی قرآن کریم از آذربایجان غربی به صورت ترتیل و صفحه به صفحه، کل قرآن را قرائت کرده است.

استاد عباس سلیمی نیز با صدایی دلنشین ترجمه آیات قرآن را که از سوی استاد حسین انصاریان نگارش شده خوانده است.

ضبط و میکس این اثر به همت حامد مختاری و به کارشناس ناظری وحید وکیلی انجام شده است، این دوره ترتیل همچنین با همراهی مجید شعیبی و بابک ولیزاده به ثمر نشسته است.

از ویژگی‌های این اثر می‌توان به نخستین و تنها دوره ترتیل صفحه به صفحه در کشور، بهره‌گیری از جدیدترین اسلوب ترتیل‌خوانی معنامحور در فرازها و آیات، استفاده از آخرین تغییرات علایم وقف و ابتدایی مرکز طبع و نشر قرآن کریم، ضبط استودیویی اثر و برخورداری از کیفیت و وضوح مطلوب صدا، ارایه الحان و مقامات سهل ممتنع و قابل تقلید برای حفاظ و مرتلین جوان، بهترین منبع برای حفاظ به‌ویژه در دوره‌های تثبیت و تعمیق آیات، سهولت انتشار در صفحات مجازی به دلیل حجم کم تلاوت هر صفحه، ارایه ترکیبات بدیع و ردیف‌های متنوع لحنی برای استفاده مرتلین در مسابقات ترتیل خوانی، آموزش مقامات و نحوه صحیح انتقال بین آنها، متناسب با طرح‌های تلاوت نور ادارات و سازمانها(تلاوت یک صفحه بین الصلاتین) و قابلیت استفاده در دوره‌های آموزش تجوید به دلیل برخورداری از کیفیت مناسب در فصاحت و بلاغت در تلفظ حروف و کلمات، اشاره کرد.

این لوح فشرده در 2000 نسخه منتشر شده و در اختیار متسابقین و حاضرین در چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن قرار گرفته است./936/پ202/ب1

ارسال نظرات