۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۱
کد خبر: ۵۲۴۴۵۵
آیت الله موسوی اصفهانی:

مبلغان ابعاد سیاسی قیام امام حسین را برجسته کنند

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: امام حسین برای مسایل عبادی قیام نکرد به همین سبب روحانیان نباید تمام تبلیغ خود را معطوف به روضه کنند بلکه تبیین جایگاه انقلابی و سیاسی ایشان امری مهم است.
آیت الله موسوی اصفهانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله سد مصطفی موسوی اصفهانی مدیر حوزه علمیه استان همدان امروز در همایش پرچمداران بصیرت استان همدان که در سالن انصار الحسین همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به تبلیغ در ایام محرم اظهار داشت: تبلیغ قوام دهنده اسلام و انقلاب است.

وی با اشاره به اهمیت بصیرت افزایی در جامعه تصریح کرد: طلاب و روحانیان باید این را بدانند که بصیرت افزایی در جامعه وظیفه اصلی مبلغان است و آن ها باید در ایام تبلیغی با تبیین مساله غدیر و عاشورا به مردم درس ولایت مداری بدهند.

آیت الله موسوی اصفهانی گفت: مبلغان در ایام تبلیغی باید مردم را با مبانی عقایدی اسلام و شیعه آشنا کنند و در کنار آموزش احکام، بیان روایت، اخلاق و قرآن آموزی به مردم سبک زندگی اسلامی را آموزش دهند.

وی با بیان این مطلب که ترویج مطالب انقلاب در ایام تبلیغ امری مهم و ضروری است، ابراز داشت: همه طلاب باید در ایام تبلیغی نسبت به تبیین مسائل انقلاب و انقلابی گری توجه ویژه داشته باشند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز داشت: امام حسین(ع) برای مسایل عبادی قیام نکرد به همین سبب روحانیان نباید تمام تبلیغ خود را معطوف به روضه کنند بلکه تبیین جایگاه انقلابی امام حسین(ع) امری مهم است که باید در همه منابر مرد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: هدف اصلی دشمنان اسلام جدایی دین از سیاست است از این رو مبلغان باید این مساله را بیان کنند امام حسین(ع) برای مشکلات سیاسی جامعه به شهادت رسید نه برای انجام کارهای عبادی فردی، چون در ظاهر یزید و معاویه هم نماز خوان بودند.

مدیر حوزه علمیه همدان گفت: امروزه ایران به برکت نعمت انقلاب و درایت ولایت فقیه به  امنیت و پیشرفت رسیده است که جهانیان را مبهوت خود کرده است، مردم باید بدانند که این امنیت را از انقلاب و ولایت دارند.

وی در پایان با اشاره به ضرورت پیروی از خط ولایت ابراز داشت: امروز دشمن تمام توان خود را برای نا کار آمدی نظام و انقلاب به کار بسته است و در این حال حوزه های علمیه و مبلغان باید برای تبیین مقدمات انقلابی در جامعه وارد عمل شوند./979/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات