۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۲۴۴۵۶
رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری:

هیات‌‌های مذهبی مبلغ فرهنگ غنی عاشورا باشند

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری با تاکید بر اینکه هیأت‌های مذهبی پرچمدار نهضت عاشورا هستند، گفت: هیات‌های عزادار مبلغ فرهنگ غنی عاشورا باشند.
کنگرلو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کنگرلو رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری، امروز در گردهمایی بزرگ پیام آوران عاشورا که با حضور صدها تن از مسؤولان و امناء هیات مذهبی در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی شهرری برگزار شد، گفت: برگزاری مراسم و هیات‌های مذهبی رسالتی است که خود ائمه اطهار(ع) بر عهده شما مسؤولان و امنای هیات‌های مذهبی قرار داده‌اند.

وی افزود: بیان کلام و سیره ائمه معصومین(ع) از سنت‌های نیکویی است که در هیات مذهبی به آن توجه می‌شود.

حجت الاسلام کنگرلو با بیان اینکه هیئت‌های عزاداری، پرچمدار نهضت عاشورا هستند، ابراز کرد: مدیران و مسؤولان هیات‌ها باید توجه داشته باشند که در مجالس از فضیلت قرائت قرآن کریم و بیان آموزه‌های دینی غفلت نکنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در خصوص انتخابات شورای هیات در 5 آبان خبر داد و گفت: اعضای شورای هیات با آرای خود مدیران و مسؤولان هیات مجالس مذهبی انتخاب می‌شوند و نام نویسی برای این مهم بعد از ایام دهه عاشورا خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در ایام برگزاری عزای حسینی برقراری امنیت بر عهده نیروی انتظامی است، عنوان کرد: لازم است که همه مدیران و مسؤولان هیات عزاداری در راستای ایجاد امنیت و نظم عمومی با نیروی انتظامی نهایت همکاری را داشته باشند.

حجت الاسلام کنگرلو در ادامه با اشاره به اینکه امام حسین(ع) احیا کننده امر به معروف و نهی از منکر بودند، تصریح کرد: هیات مذهبی نیز باید به تاسی از ارباب بی سر احیا کننده امر به معروف و نهی از منکر باشند و به ترویج نماز اول وقت اقدام کنند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ری در پایان خاطر نشان کرد: امسال دفاع مقدس با شور حسینی مقارن شده است ما می دانیم که اگر شور حسینی نبود قطعا ما در دفاع مقدس پیروز نمی‌شدیم برهمین اساس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید مورد توجه باشد./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات