۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۳
کد خبر: ۵۲۴۵۳۶
سیف خبر داد؛

پرداخت ۶۹۲ هزار مورد وام ازدواج از ابتدای سال ۹۶

رییس کل بانک مرکزی در مورد طرح قرض‌الحسنه ازدواج، گفت: براساس پیش‌بینی‌های ما طرح رو به جلو حرکت می‌کند و عملکرد خیلی خوبی داشته است، از ابتدای سال ۹۶ تا الان ۶۹۲ هزار مورد پرداخت شده است.
سیف

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، ولی‌الله سیف، ريیس کل بانک مرکزی در حاشیه جلسه هیأت دولت، گفت: بانك هاي ما از ١١ شهريور وظيفه دارند دستورالعمل بانک مرکزی را رعايت كنند و در بخش نظارت همكارن بنده در شعب هاي مختلف هر روزه كار نظارت را انجام می دهند.

وي ادامه داد: خوشبختانه يك عموميت در امر اجراي دقيق دستورالعمل بانك مركزي وجود دارد، البته تخلفات كوچكي رخ داده است كه نهايتا منجر به عزل رييس شعبه شده است.

رييس بانك مركزي يادآور شد: بانك ها بايد آيين نامه را با انضباط كامل انجام دهند، زيرا اين كار براي اقتصاد كشور بسيار خوب است، اين كار هم براي بانك ها شرايط بهتري را ايجاد مي كند و هم در آينده با توجه به شرايطي كه براي نرخ تسهيلات بانكي اعلام خواهيم كرد محدوديت هايي ايجاد مي شود.

سيف در رابطه با نرخ ارز نيز يادآور شد: در  5 فروردین ماه سال 96 نرخ دلار به قيمت ٣٨٢٠ تومان بود، در روز گذشته اين نرخ به ٣٩٠٣ تومان رسيد كه اين نشان دهنده ٢/٢ درصد افزايش در طول اين زمان بوده است، اين افزايش كمتر از نيم درصد بوده و از اين رو نگراني خاصي وجود ندارد، دقت دولت و بانك مركزي بر روي کنترل نوسانات نرخ ارز و جلوگیری از کاهش یا افزایش‌های هیجانی نرخ ارز است.

وي در مورد سرمايه گذاري نرخ ارز، تأكيد كرد: سرمایه‌گذاری در نرخ دلار به هیچ وجه اقتصادی نیست، بنابراين دلار گزینه مطلوبی برای کسانی که به فکر سرمایه‌گذاری هستند نیست.

رييس بانك مركزي تصريح كرد: گمان زني ها بر اين است كه دولت تمایل به افزایش قیمت دلار دارد که این به هیچ وجه درست نیست، زيرا دولت به اقداماتي تمايل دارد که منجر به ثبات در اقتصاد کشور شود.

سیف در مورد طرح قرض‌الحسنه ازدواج، تصريح كرد: براساس پیش‌بینی‌های ما طرح رو به جلو حرکت می‌کند و عملکرد خیلی خوبی داشته است، از ابتدای سال 96 تا الان 692 هزار مورد پرداخت شده است و 360 هزار مورد مربوط به همین دوره 7 هفته‌ای است که از ابتدای طرح می‌گذرد./۸۱۶/۲۰۲/ح

ارسال نظرات