۲۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۵
کد خبر: ۵۲۴۵۴۱
حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجیان:

حوزه‌ علمیه باید طلایه‌دار حمایت از مظلومان عالم باشد

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه با تأکید بر این‌که امت اسلام از هر مجرای قانونی و شناخته‌شده ممکن باید مظلومیت مؤمنان میانمار را حمایت کند، گفت: حوزه‌های علمیه باید سردمدار اعتراضات عملی علیه ظالمان نظام سلطه باشد.
حجت الاسلام گرجیان

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی گرجیان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به تحلیل ابعاد حاکم بر نسل‌کشی میانمار پرداخت و اظهار داشت: جریان نسل‌کشی مسلمانان مظلوم میانمار به دنبال پوشش و زیر سؤال قرار دادن چند موضوع حیاتی در جهان اسلام است؛ بر این اساس معتقدیم که موضوع فلسطین و پوشش دادن جنایات در حال وقوع در این سرزمین مقدس یکی از اهداف پشت پرده این نسل‌کشی وحشیانه است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) به شکست‌های پی‌درپی آمریکا و مزدوران استکبار جهانی در منطقه اشاره کرد و ابراز داشت: نظام سلطه برای تحت‌الشعاع قرار دادن شکست‌های پی‌درپی مزدوران آمریکایی از سوی جبهه مقاومت به دنبال جلب نظر رسانه‌های دنیا به نقطه‌ای خاص از معادلات دنیای اسلام است.

عضو تشکل اساتید سطح عالی حوزه علمیه قم به موضوع اهدای جایزه نوبل به رییس‌جمهور میانمار از سوی مجامع جهانی اشاره کرد و گفت: قدرت‌های بزرگ با اهدای جایزه نوبل به یک زنی که اصل جایگاه علمی او برای جوامع جهانی تثبیت نشده است به دنبال ایجاد دست‌نشانده‌های فعال در تأمین منافع خود برآمده است؛ بر این اساس قدرت جهانی ذیل بیرق نظام سلطه با اعتبار بخشیدن به چنین شخصیت‌هایی زمینه نقض حقوق اولیه بشری را فراهم می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجیان به فلسفه صلح طلبانه بودائیان اشاره کرد و گفت: استکبار جهانی با تولید مستندهایی مرتبط به حیات‌وحش آن‌قدر مسأله حیات‌وحش را برای بشریت به یک اولویت مهم تبدیل کرده است که امروز قتل‌عام گسترده‌ای با اوصاف حاکم بر نسل‌کشی مردم مظلوم میانمار برای مردم دنیا به‌عنوان اولویت مطرح نمی‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) تبلیغات گسترده رسانه‌ای کشتار مردم میانمار را زمینه‌سازی برای ایجاد رعب و وحشت در قلوب مسلمین توصیف کرد و ابراز داشت: نظام سلطه تلاش دارد با ایجاد زمینه فکری برای ملت‌های مسلمان ظهور پدیده نسل‌کشی را نتیجه تمسک بر زندگی انقلابی اسلامی القا کند.

وی با تأکید بر این‌که امت اسلام از هر مجرای قانونی و شناخته‌شده ممکن باید مظلومیت مؤمنان میانمار را دادستانی کند، گفت: متأسفانه مشاهده‌شده است کهدر کشورهای اروپایی دو نفر تبعه اروپایی در حادثه‌ای تروریستی کشته می‌شوند بلافاصله در کمترین زمان ممکن دولت‌های اسلامی بیانیه صادر کرده و برخی برای آنان شمع روشن می‌کنند این در حالی است که در مقابل چنین نسل‌کشی همواره خنثی و منفعل عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین گرجیان با تأکید بر این‌که حوزه‌های علمیه باید سردمدار اعتراضات عملی علیه ظالمان نظام سلطه باشد، ابراز داشت: تأخیر در چنین فجایعی هیچ ‌وجهی مقبول ندارد و محکومیت صرف هم پذیرفته نیست.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه باقرالعلوم (ع) به بهانه‌جویی‌های دولت میانمار برای توجیه این نسل‌کشی وحشیانه اشاره کرد و گفت: مگر اسرائیل متعلق به سرزمین فلسطین است که امروز با تکیه‌بر قوانین نظام سلطه در حال غصب سرزمین ملتی مظلوم برآمده است؛ بر این اساس برخورد گزینشی به حقوق بشر نشان از سلطه‌جویی حاکمان ظالم علیه امت اسلام است./837/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات