۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۲۴۵۵۰
با سخنرانی آیت الله سبحانی؛

سال تحصیلی جامعه الزهرا و حوزه های علمیه خواهران آغاز شد

آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(س) و ۵۰۰ حوزه علمیه خواهران سراسر کشور صبح امروز با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی برگزار شد.
آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا (س) و حوزه علمیه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین آغاز سال تحصیلی جامعه الزهرا(س) و 500 حوزه علمیه خواهران سراسر کشور صبح امروز با سخنرانی حضرت آیت الله سبحانی در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س)برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله سبحانی، اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، آیات فیض، فقیهی، مقتدایی، طبسی، بهشتی، حجج اسلام جمشیدی، رفعتی، ربانی و خانم مصطفوی، دختر امام خمینی(ره) و مدیران حوزوی و استانی قم حضور داشتند.

 این آیین برای دومین سال به‌صورت مشترک میان جامعه الزهرا(س) و مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد و حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمودرضا جمشیدی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران و حجت‌الاسلام‌ سیدمحمود مدنی، مدیر جامعه‌الزهرا(س) از سخنرانان این مراسم بودند.

در این مراسم حجت الاسلام سید محمود مدنی، مدیر جامعه الزهرا(س) با خوشامد گویی به حاضران در گزارش مشروحی از فعالیت های جامعه الزهرا(س) و برنامه های پیش روی این مرکز حوزوی را اعلام کرد و از خواهران طلبه به عنوان سربازان عرصه جنگ نرم فرهنگی نام برد.

وی همچنین به برگزاری گردهمایی بزرگ مبلغان زینبی در جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و طرح تربیت مبلغ، طرح تربیت محقق و مشاور، طرح تربیت بانوان فقیه و مجتهده براساس دروس سنتی حوزه و فقه جواهری و افزایش ظرفیت پذیرش سطوح عالی جامعه الزهرا(س) را از مهم ترین برنامه پیش رو و در حال جرای این مرکز حوزوی برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین محمود رضا جمشیدی نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت های بالای حوزه های علمیه خواهران در امر تبلیغ، گفت: در حال حاضر 100 هزار طلبه از حوزه های علمیه خواهران سراسر کشور فارغ التحصیل شده و 80 هزار طبله در مراکز حوزوی خواهران مشغول به تحصیل هستند.

وی همچنین به افزایش فعالیت های فرهنگی خواهران در فضای مجازی و احداث کانون های قرآن در کنار 170 مدرسه علمیه خواهران سراسر کشور اشاره کرد و یادآور شد: امروزه حوزه های علمیه خواهران به عنوان حوزه انقلابی از ارزش ها و آرمان های انقلاب فاصله نگرفته و به آن پاببند بوده و نسبت به آینده انقلاب بی تفاوتی نیست و انقلابی خواهد ماند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور از برگزاری نماز جماعت، ارائه خدمات مشاوره ای و تبلیغ در یک سوم از مدارس کشور با همکاری آموزش و پرورش و حوزه های علمیه خواهران خبرداد.

پخش کلیپ معرفی جامعه الزهرا (س) و مرکز مدیریت خوزه های علمیه خواهران کشور از دیگر برنامه های این مراسم بود./968/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات