۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
کد خبر: ۵۲۴۵۸۵

چند خبر کوتاه سیاسی

اقامه نماز جمعه این هفته تهران به‌ امامت آیت‌الله خاتمی، دیدار سرلشکر باقری و امیر حاتمی با یکدیگر و لاریجانی درگذشت پدر شهیدان محمدزاده را تسلیت گفت عناوین برخی از اخبار کوتاه سیاسی هستند.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، نماز جمعه عبادی سیاسی این هفته تهران به‌ امامت آیت‌الله سیداحمد خاتمی و در دانشگاه تهران اقامه می‌شود.

نمازجمعه این هفته ساعت 11:40 آغاز می‌شود و غلامعلی افروز از اساتید دانشگاه تهران سخنران پیش از خطبه‌های نمازجمعه خواهد بود.

«احمد وحیدی» رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی در مجمع تشخیص شد

احمد وحیدی رئیس دفتر آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

بر پایه این خبر، این برای نخستین بار است که یک عضو مجمع رئیس دفتر ریاست مجمع تشخیص مصلحت نظام را عهده دار می‌شود.

«احمد وحیدی» در سال 1337 در  شیراز بدنیا آمد و سمت‌هایی همچون فرماندهی سپاه قدس، معاون طرح و برنامه‌ریزی وزارت دفاع، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، رئیس کمیته دفاعی_ امنیتی مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده نیروهای مسلح در تدوین برنامه پنجم توسعه کشور را تجربه کرده است.

وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تحصیلات آکادمیک خود را در رشته  «الکترونیک» و «علوم استراتژیک» به پایان رسانده و در حوزه مدیریت نظامی و راهبردی در حوزه تحصیلات تکمیلی تخصص دارد.

از سال 1392 و پس از اتمام دوره وزیری دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، با حکم سرلشکر حسن فیروزآبادی رئیس وقت ستاد کل نیروهای مسلح، «احمد وحیدی» به سمت رئیس مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی منصوب شده است.

شنبه هفته آینده؛

رئیس مجلس نمایندگان بلژیک با لاریجانی دیدار می‌کند

زیگفرید براک رئیس مجلس نمایندگان بلژیک شنبه هفته آینده (25 شهریورماه 96) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

این دیدار شنبه ساعت 12:15 در تالار تشریفات مجلس شورای اسلامی به منظور بحث و تبادل نظر پیرامون تقویت همکاری پارلمانی و روابط اقتصادی بین دو کشور صورت می‌گیرد.

با حضور در ستاد وزارت دفاع؛

سرلشکر باقری و امیر حاتمی با یکدیگر دیدار کردند

سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با حضور در ستاد وزارت دفاع در دیدار با امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع، وی را ‌‌فرمانده‌ای شناخته شده در بین نیروهای مسلح، برادری مومن‌، ولایی‌، سخت کوش، کاردان و توانا در انجام مسئولیت‌ها دانست‌ و گفت: امیدواریم با حضور شما دروزارت دفاع روند روبه رشد صنعت دفاعی کشور تداوم یابد.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در بخش دیگری از سخنان خود مسیر حرکت پیشرفت‌های دفاعی ایران را ‌پرشتاب قلمداد کرد  و افزود: نیروهای مسلح اقتدار و توانایی خود را در دفاع از نظام و میهن اسلامی و صیانت از امنیت و منافع ملی به خوبی مدیریت کرده و آن را ارتقا می‌دهند و در این مسیر متخصصان صنعت دفاعی نیز پشتوانه بسیار خوبی برای نیروهای مسلح هستند.

وی با اشاره به انتظارات فرمانده معظم کل قوا از وزارت دفاع اظهار داشت: وزارت دفاع باید برای تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی به کیفیت، کمیت و نوآوری محصولات دفاعی توجه ویژه‌ای داشته باشد چرا که دشمنان امروز برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

سرلشکر باقری ‌تصریح کرد: وزارت دفاع برای ارتقای توان دفاعی کشور بایستی تمامی تمهیدات لازم را بکارگیرد و برای تقویت و تامین سلاح‌های مورد نیاز نیروهای مسلح تلاش مضاعف را در دستور کار خود قرار دهد.

امیر حاتمی وزیر دفاع نیز با تقدیر از حمایت‌های ستاد کل نیروهای مسلح از حوزه صنعت دفاعی گفت: متخصصان صنعت دفاعی برای تحقق منویات و انتظارات فرمانده معظم فرمانده کل قوا در ظرفیت‌افزایی دفاعی و تامین نیازمندی‌های نیروهای مسلح از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند کرد.

وی با بیان اینکه حمایت از سپاه پاسداران، ارتش جمهوری اسلامی و نیروی انتظامی را پرقدرت‌تر از گذشته ادامه خواهیم داد، افزود: در برنامه 4 ساله پیش‌بینی شده در حوزه موشکی، هوایی، پد‌افندی، رزم زمینی و ... تلاش بیشتری خواهیم داشت تا قدرت بازدارندگی و اقتدار دفاعی جمهوری اسلامی ایران ضمن تأمین امنیت پایدار ملی، پیام لازم را به دشمنان ماجراجو بدهد.

طی پیامی؛

لاریجانی درگذشت پدر شهیدان محمدزاده را تسلیت گفت

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی طی پیامی درگذشت پدر بزرگوار شهیدان محمدزاده سه شهید مازندران را تسلیت گفت.

متن این پیام به شرح ذیل است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

انا لله وانا الیه راجعون

درگذشت مرحوم حاج حسینجان محمدزاده پدر بزرگوار شهیدان گرانقدر ابوالقاسم، ابوالحسن و هادی محمدزاده موجب تأسف شد.

این پدر بزرگوار از ارادتمندان به اهل بیت علیهم‌السلام بود که فرزندان قهرمان و دلاور خویش را به انقلاب و نظام تقدیم داشت و سرانجام در جوار نورچشمانش آرام گرفت.

اینجانب ضمن تسلیت به مردم متدین مازندران و خانواده محترم، برای آن مرحوم رحمت و غفران و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌کنم.

امیر سیاری:

اسناد اخطار به ناو آمریکایی را در صورت لزوم منتشر می‌کنیم

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش در حاشیه اختتامیه هفدهمین دوره مسابقات قرآنی ارتش با اشاره به اخطار اخیر ناو موشک‌انداز نداجا به ناو آمریکایی در جمع خبرنگاران گفت: هر کسی با هر میزان قدرتی به آب‌های سرزمینی و محل نظارت ما نزدیک شود، با قدرت به او اخطار می‌دهیم و اجازه نمی‌دهیم تا به آب‌های ما نزدیک شود.

سیاری تاکید کرد: اسناد اخطار داده شده به ناو آمریکایی موجود است و در صورت لزوم آن را منتشر می‌کنیم./907/204/ح

ارسال نظرات