۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۲
کد خبر: ۵۲۴۵۹۱
امام جمعه همدان:

غدیر را باید همچون عاشورا به جهانیان معرفی کنیم

آیت الله طه محمدی گفت: بنده غبطه می خورم که ما نتوانستیم همانند عاشورا آن طور که باید غدیر را به جهانیان معرفی کنیم زیرا اگر این کار را درست انجام داده بودیم بسیاری از جمعیت جهان امروز شیعه بودند.
امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان پیش از ظهر امروز در جلسه هماهنگی تبلیغ که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان همدان برگزار شد مساله فرهنگی را بسیار خطیر عنوان کرد و گفت: مساله فرهنگ عمومی مساله مرگ و حیات جامعه است.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان  به آموزش صحیح را گامی مهم توصیف کرد و گفت: اگر فرهنگ جامعه درست و به طرز صحیحی در جامعه پیاده شود آن جامعه، جامعه ای زنده خواهد بود.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان همدان با اشاره به عید غدیر خم این عید را بزرگترین عید شیعیان دانست و ابراز داشت: عید غدیر، عید الله اکبر است و هیچ عیدی جایگاهش مانند عید غدیر و عید ولایت نیست.

وی ادامه داد: این روز، روزه شادی شیعیان است و ثواب کارهای حسنه در این روز از جمله روزه گرفتن چندین برابر مناسبت های دیگر است.

آیت الله طه محمدی گفت: روز عید در همدان روز با شکوهی بود و وظیفه همگان است که این عید را هرچه بهتر و باشکوه تر برگزار کنند و از مسؤولان و دست اندرکاران این امر می خواهم که نسبت به غدیر بی توجه نباشد و کوتاهی نکنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان بیان کرد: بنده غبطه می خورم که ما نتوانستیم همانند عاشورا آن طور که باید غدیر را به جهانیان معرفی کنیم زیرا اگر این کار را درست انجام داده بودیم بسیاری از جمعیت سنیان جهان امروز شیعه بودند.

وی در پایان با اشاره به ترویج فرهنگ غدیر در خانواده ها گفت: از نشانه های شیعیان خالص این است که در کانون خانواده های خودشان نیز مرکز جشن های غدیر است و اگر بتوانیم این سنت را  در درجه اول در خانه های خود رواج دهیم می توانیم فرهنگ غدیر را زنده کنیم./۹۷۹/پ202/ب1

ارسال نظرات